Lång och varierad arbetsdag

På vägen hem från Milspåret igår reflekterade jag över vilken lång men rolig dag jag hade haft  och hur varierad den hade varit. Och faktum är att det är ganska många av mina arbetsdagar som blir varierade i både längd och innehåll och det är väldigt inspirerande. Så här såg gårdagen ut till exempel:

08.20 – Satte mig och började läsa genom e-post och kolla orderstatus.

10.15 – Böcker packade, e-post besvarad, fakturor utskickade och jag kunde ge mig ut på 16 km skön löpning i skogen.

11.27 – Ett dopp i sjön följt av glass på altanen.

12.00 – 14.45 – Redigering och faktakoll för artikeln jag håller på med inklusive lunch vid datorn. Mitt i allt lite bollande av datum för kommande löparkvällar. Allt ute på altankontoret.

15.15 – Bilen färdigpackad med material för kvällens aktivitet och avfärd mot stan via posten för att få iväg böcker.

16.00 – Parkerad och klar ute på Djurgården och stack iväg på 14 km löpning runt Milspåret med några extrakilometer som bonus.

17.10 – Jaga rätt på tävlingsledning för att få okej för att ställa upp mitt lilla bokbord och banderoll inne på området och det gick utmärkt.

17.30 – 21.00 –  Snacka bok/löpning med kända och okända människor, sälja några böcker och dela ut visitkort. Många glada löpare i ett Stockholm i vackraste försommarskrud!

22.10 – Svarade på dagens sista jobbrelaterade e-post.

Hade allt det här skett framför datorn instängd på ett kontor hade jag nog varit rätt slut men nu fick jag energi av det snarare än att det dränerade, men idag blir det ändå lugnare på alla fronter. Nu ska jag ut på en lätt milrunda för att se om jag kan sortera tankarna rätt för en fråga som jag inte vet om jag klarar av att besvara eller om jag måste skicka den vidare till någon med större kunskaper inom ämnet.

Ha det,

Mackan

2 reaktioner på ”Lång och varierad arbetsdag

  1. camringstrom

    Ja, jag har lite liknande dagar och det är underbart att få vara sin egen chef! Och få göra det jag älskar mest av allt.

Lämna en kommentar