Galapremiär

Jag fick vara med på premiären på Team Nordic Trail trots allt. För igår var det premiär för samtliga deltagare och jisses vad med folk! För mig var det ju osäkert med deltagandet men jag testade med att springa drygt 13 km på lunchen. Asfalt. Stelt och kantigt till en början men efter 6-7 km började farten öka naturligt och då hängde jag med och med 5 km kvar gick jag upp i full fart. Inga problem alls. Det vi ledare för TNT visste på förhand var att backintervaller i terräng var planerade och det är ju en annan femma. Jag hade absolut ingen lust att trilla i terräng men tänkte att om jag tar det försiktigt och kör med dubbat går det säkert bra och det gjorde det.

Det var visst ingen trafik alls in till stan så jag var i god tid och en efter en trillade ledare och löpare in till Östermalms IP. Även om vi ledare varit på löpcoachutbildning tillsammans känner i alla fall inte jag alla och det var trevligt att hinna snacka lite i lugn och ro med Malin och Maria innan det formligen exploderade med folk. Jag erkänner, jag är inte van med så många löpare på en och samma gång på träning. Nog för att jag tyckte vi var många i FK Smurfarna ibland men det här var ännu fler. Totalt med ledare var vi väl över 80 pers. Det kändes som om det var massor av förväntan i luften. Ett helt nytt gäng. En del kände någon, andra fler och för många var det säkert bara nya bekantskaper. För många var det inte bara ett nytt gäng utan även premiär för gemensam träning och gemensam träning var det. Eftersom det var premiär för TNT var planen att alla grupper skulle springa kvalitetstiden av passet på samma plats och att alla ledare skulle vara med. Det innebar att många av oss ledare tog en andrafiol i grupperna och det passade mig utmärkt att endast sufflera Mattias i den tuffaste gruppen. Men jag ska erkänna att det kändes ovant att inte hålla i det.

Miranda och Petra har skrivit mer om träningspasset vi körde så det låter jag bli. Jag nöjer mig med att konstatera att den stora känslan var att det var ett väldigt nöjt gäng som rörde sig hemåt i Stockholmskvällen. Jag tror att många kommer att få träningsvärk i en del muskler men den kommer vara borta till nästa vecka när det är dags igen. Då kommer vi att köra enligt det tänkta upplägget där grupperna sprider ut sig i skogen mindre flockar snarare än en stor buffelhjord.

Bilden har jag snott av Petra.

TNT

Ikväll blir det träning med mitt härliga Sollentunagäng och jag lovar att dom också ska få jobba.

Ha det,

Mackan

3 reaktioner på ”Galapremiär

  1. Pingback: Game on mina vänner!! |

Lämna en kommentar