Invasionen är nära

Nu är det bara två dagar kvar till dess att Täby Extreme Challenge går. En tävling som sträcker sig rätt igenom mina löpardomäner och banan passerar 300 meter från det lilla gula huset i Täby. Nästan halva varvet går på den rutt som jag springer mer eller mindre dagligen runt min kära sjö och det är alltid lika roligt när den formligen invaderas av löpare. Och eftersom alla löpare springer det varvet åtta eller 16 gånger sprids dom ut i en jämnt fördelad ström. Lördagar är ofta min ”gör vad du vill”-dag och är benen pigga kommer jag säkerligen att springa intervaller ett par varv runt sjön på lördag och heja på löparna. Ja, kanske inte under fartdelen men under ståvilan. Och till er som jag inte ser på banan, välkomna till Täby och lycka till!

Men innan dess ska spikskorna vädras i eftermiddag. Det är riktigt behagligt här idag trots att det småregnar med jämna mellanrum. Däremot är det stilla och det uppskattar jag mest av allt. Vattnet låg nästan helt blankt på sjön i morse och vindens vinande hade ersatts av ljuden av alla sjöfåglar som invaderat sjön. Anna och Arne guppade som vanligt runt i vattnet men jag har även sett några för mig okända sjöfåglar. Det ser så trivsamt ut att guppa runt i vattnet. Nu tänker jag i och för sig återfödas som kenyan eller katt i nästa liv men när jag testat det kanske jag tar en vända som sjöfågel. Trots att dom inte har spikskor.

Ha det,

Mackan

En reaktion på ”Invasionen är nära

Lämna en kommentar