Nu finns det damstatistik

Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. När den blåvite snabbspringaren hörde av sig om frågor kring hur jag jobbar med mina listor bollade vi lite och kom fram till att han samlar damresultat och jag administrerar och publicerar dom. Fort var det gjort så hade jag hackat om min sajt www.sapiens.se och skapat administrationsverktyg för att hantera damer. Så nu finns den, Listan för damer.  Eftersom den svenska damtoppen är tunnare än herrarnas sträcker den sig nästan timmen från det svenska rekordet, att jämföra med knappa 40 minuter för herrarnas Lista. Men vi diskuterade och kom fram till att det var en lämplig nivå för att få tillräckligt med djup i den. Nu ser jag fram mot att få så här glada och snabba tjejer på den nya listan.

TigerLotta

Ha det,

Mackan

19 reaktioner på ”Nu finns det damstatistik

      1. Tack för uppdateringen… och visst blev jag jätteglad! 🙂 🙂 🙂 🙂
        Bara lite jobb kvar för resten av året för att stanna på listan!

  1. Den blåvite snabbspringaren

    alfarunner>Tar på mig missen av ”Karibou”. Hon lurades genom att inte dyka upp när man gjorde urval på svensk nationalitet i Dubais resultatlista. Men självklart skulle hon varit med från start!

    Vilket fint smeknamn jag fick, den blåvite snabbspringaren, det måste jag jobba för att behålla 🙂
    Om knappt tre veckor tänker jag försöka (tänker lyckas oxå!) ta en plats på årets herrlista

    1. Helt ok du ”blåvite snabbspringaren”! Har visst vissa lopp som dyker upp som fransk eller svensk… Dock för i år tror jag att alla lopp (förutom Dubai och Paris halv-mara) springs under svenska flaggan!
      Och kul att du hittar mitt ”andra namn” också… följer du mig, eller?

  2. Olle R

    Frida Södermark, 3.11.38 på Jerusalem Marathon saknas. Ännu en ultralöpare som träningslöper…

  3. Helena Z

    Det är nästan så jag blir sugen på att springa en mara igen när jag ser den bilden på Tigerlotta – men bara nästan 🙂 I år får det räcka med LL för min del.

  4. Till och med jag skulle kunna komma in på dem listan med mina 03.18.30 från jubileums maraton 😉 Och du har glömt Tove Langseth som sprang Berlin marathon på 03.00.09 ( om jag kommer ihåg rätt) Rocknrollrunning.com 🙂

Lämna en kommentar