Muffin Man

En snabb blick i spegeln anade en lätt ”muffin top” när jag hade fått på mig dagens outfit. Men med strålande sol ute och värme som faktiskt värmer kunde jag inte köra annat än nercabbat, det vill säga med bar överkropp. Det krävs ändå en viss grad av mod att förlägga lunchrundan förbi en av kommunens största högstadieskolor men Danger Man, eller Muffin Man har det modet. Det första testet var att jag mötte en grupp med fem fjortistjejer och jag klarade mig utan hån. Bra där! Skolan passerades också utan problem trots horder av kids ute på lunchrast och någon kilometer senare fick jag min belöning i form av medvind och oj vad varmt och skönt det var!

Tempot gick omedvetet upp och snart var det slut på bebyggelse och jag vände hemåt runt sjön. I Rönninge By var det mellanstadieklasser och där fick jag dagens beundrare. En kille pekade och ropade gång på gång till sina kompisar:

– Kolla han har bara badbyxor på sig!

Ungdjävel. Det är inte badbyxor. Det är löparshorts. Ron Hill. Men inget av det sa jag utan log lite och hoppades i stället på att dom nu skulle försöka övertala fröken att få bada. En tanke som för övrigt slog även mig men det var lite väl mycket vind nere vid bryggan. Apropå Muffin Man så har jag en fråga och den som först anger det rätta svaret i kommentarsfältet vinner en kopp kaffe på min altan. Här kommer den;

I det legendariska bandet Muffin Man hade basisten ett förflutet som hockeyspelare i Timrå. Han var dock så kass att han fick börja spela i ett annat lag. Vilket var laget?

Ha det,

Mackan

5 reaktioner på ”Muffin Man

  1. Elin

    Haha dog lite vid badbyx kommentaren, så klockrent! Om man inte har någon aning om vilka muffin man är då? Borde jag googla det kanske? 😉

    1. Jag vet faktiskt inte om dom går att googla fram. Legendariska men inte så kända. 🙂 Däremot lär du få träffar på låten med samma namn!

  2. Louise S

    Jag googlade – men utan önskat resultat, så jag får tyvärr inget kaffe på din veranda. Synd, för det hade varit mycket lockande att få prata en stund med författaren till den braiga boken! 🙂

    1. Marcus Nilsson

      ”Den där legendariska basisten blev väl rugbyproffs i England efter Timrå? Liiite hårdare och liiiite tuffare sport än jaga puck! ;D Kovlands IF.”

      Det svaret kom in på Fejan igår och är naturligtvis rätt! Kom förbi du Louise så får du en kopp kaffe för att du försökte.

Lämna en kommentar