Etiketter

, , ,

Ja då var högst troligt sista kvalitetspasset gjort innan det är dags för tävlingsdebut och jag höll progressionen här också. Jag har lyckats med en obruten svit av bättre och bättre utfall på varenda kvalitetspass det här året och bättre än så kan det inte bli för såna som jag. Såna som springer efter upplevd ansträngning. Jag vill ha en viss intensitet baserat på passets syfte och om den intensiteten är densamma och farten ökar så har det hänt bra saker i kroppen.

Eftersom det var torsdag var det Väsjöbackar som gällde ikväll och det finns väl inte så mycket mer att berätta om min löpning än att det var jobbigt och att det gick fortare än senast. Samma antal, samma upplevda ansträngning. Har dock slarvat lite med allergimedicinen när jag varit på resande fot så det var lite hostgrinigt och det är det fortfarande nu på kvällen. Med tanke på hur bra kroppen svarade så lär det inte vara något än allergiretningar men det stör lite.

Men jag vill berätta att Baddaren var jädrigt kvick i backen i kväll. Riktigt kul att se henne bli starkare. Det är definitivt snäppet bättre för henne nu jämfört med förra året och det vore kul om den trenden höll i sig fram till Skåla. Drygt tre månader kvar av förberedelser för det och dom månaderna kommer att behövas för oss båda om vi ska nå våra mål. Jag vet definitivt vilken målbild jag har men jag vet inte än på ett par månader om det finns något realistiskt mål som matchar den. Jobba för det ska jag i alla fall.

Men först ska jag till England och ha skoj. Det hade jag iofs i början av den här veckan också men det var längre söderut och med betydligt lättare ansträngningsnivå.

2017-05-07 20.43.34

Ha det,

Mackan

