Etiketter

, , , ,

När klockan ringer konstaterar jag två saker: För det första är jag hungrig, för kaniner är rätt små djur och det är uppenbart att även om dom smakar bra står jag mig dåligt på dom. För det andra är det ju synd att det har blivit dåligt väder under natten. Okej jag erkänner jag även konstaterar att jag är monumentalt trött. När jag kom in på rummet kvällen var det fint väder och jag var pigg och mätt. Konstigt vad nätter kan åstadkomma.

Träningen ska i alla fall göras även om jag befinner mig i Bryssel och ska den göras så får den göras tidigt. När jag trampar iväg efter en snabb kopp kaffe är det lite kallare än vad man skulle kunna tro det är nere på kontinenten i slutet av april. Nä, det är faktiskt ganska mycket kallare. Packningen rymde dock inte mer än splits, lätta skor, keps och en snabb tröja och då får det bli lite kallt eller ställa sig på hotellets löpband. Skulle inte tro det va?

Så jag joggar upp förbi EU-byggnaderna mot en park som jag inte kan stava till men på kartan såg den lovande ut när jag kollade hemma. Visst är den lovande för när jag kommer fram ser jag att det är fler som är ute i samma ärende som jag. Dessutom ser jag att det inte alls är dåligt väder utan det är bara solen som har väntat med att komma över horisonten. Ska man få till en lagom lång morgonjogg före frukost i en park som inte är Central Park får man improvisera lite för att få variation och jag upptäcker att den här parken lämpar sig bra för improvisation. Inte bara kan jag snurra runt lite överallt för det finns mycket att se på utan jag kan även jaga andra löpare samt bli jagad. Det är en hel del löpare i parken och en väldigt hög andel i shorts trots den kalla morgonen. Betydligt fler är lättklädda här jämfört med hemma. Intressant. Jag antar att det beror på att det ska vara varmare nu. Egentligen. När man väl tagit av sig vinterkläderna går man ogärna tillbaka.

Snurrar gör jag och när jag hittar riktiga löparbanor i ena änden av parken kan jag inte hålla mig från att dra några varv på tartanen för det var sannerligen inte igår jag var ute på en löparbana. Jag får erkänna att det känns oväntat trevligt. Det kanske borde bli någon bantävling i år? Men tiden går och jag har viktigare saker för mig än att springa hela morgonen. Med solen i ryggen springer jag tillbaka till hotellet och en väntande frukost. En frukost för kungar och ni vet vad man säger? When in Belgium… Ja då ska man äta våfflor och choklad. Med fyra belgiska våfflor och en stor bit god choklad i magen är jag redo för att möta resten av dagen.

Brysselman

Ha det,

Mackan

