Etiketter

, ,

Tisdag är för tillfället snabbdistansdag. Egentligen är väl inte snabbdistans på asfalt det jag behöver mest just nu men det är både roligt och tidseffektivt. Sånt ska man aldrig underskatta. Jag märker att jag blir så otroligt mycket mer peppad på att träna när jag ska ta i. Nu börjar det dessutom gå i ett tempo som gör att löpglädjen kommer som ett brev på posten. Samt att det är en bra anledning till att sätta på mig roligare skor. Skor som inte blir roliga förrän det går lite fortare.

Jag såg redan i går kväll att det skulle bli motvind hela vägen och då kändes det lite vanskligt att ta shorts även om jag var bra sugen på att lägga till ytterligare lite löpglädje men jag fegar fortfarande och det är nog klokast. Men det gick ändå riktigt bra och ytterligare ett fall framåt. Dessutom fick jag den roliga överraskningen i att möta Annie på vägen dit och det blev ett kort stopp för att säga hej. Ett par korta stopp brukar det liksom ändå bli vid rödljus och hon gav mig helt klart lite bra karma för jag hade faktiskt grön våg i övrigt. Det hör inte till vanligheterna.

Som sagt, det är kul att springa fort och jag måste erkänna att jag älskar de Newton Elite jag köpte till fin rabatt i höstas. Jag har alltid backat på Newton på grund av priset och sen hann jag ju bara testa två pass i höstas innan vaden stoppade mig. Men nu är dom aktiverade igen och jag älskar dom. Frågan är om det kan bli en maratonsko av dom? Dom är rejält stygga mot vaderna men det lilla jag springa med dom än så länge är otroligt positivt. Jag var nyfiken innan och trodde nog inte fullt ut på det. Hade jag gjort det hade jag köpt redan första gången jag fick chansen att prova dom men nu börjar jag verkligen tro på det. Tycker att jag får ett jädra skönt steg när jag börjar kunna trycka på. Det är kul att springa fort. Det är väldigt kul att springa fort. Det är då känslan av löpning kommer och det är den där känslan jag alltid primärt jagar! Nu börjar den där känslan komma, om än inte under så lång tid som är önskvärt. Men det är bara fråga om tid.

2017-03-14 07.47.33

Ha det,

Mackan

