Etiketter

, , ,

Jag är så naiv. Det har varit bra tempoökningar varje ny träningsdag från min blygsamma omstartsnivå och jag var bra säker på att så skulle fallet vara även i dag. Nä! Jag skulle kunna skylla på att det var gristidigt, att det var motvind eller att jag promenerade 3 ½ timma under gårdagen. Eller så kan vi konstatera att dom lättplockade sekunderna/kilometer som framförallt kommer från att det mesta av förbättringen i löpekonomin nu är färdigplockade. Jag har kommit in i flytet i den ansträngningsnivå jag har när jag ska ligga på någon sorts glidarfart utan att slita och jag får tacka för det och inte förvänta mig mer av kroppen på ett tag. Loggade in på jobbet en minut långsammare än i torsdags och det är helt okej glidarfart för undertecknad.

Fördelen med att ha tagit det lite lugnare till jobbet var att jag hade mer ben att springa hem med. Dessutom i medvind. Det bästa av allt var att jag blev omsprungen av en tjej i övre tonåren och det var perfekt att bara falla in i hennes rytm och ta rygg. Det påminde mig om alla pass jag och Petri sprang ihop. Det fanns ingen som gick så lätt att hamna i exakt samma rytm som och vi tjänade båda på det. Tyvärr stannade hon efter en knapp kilometer och gubben fick trava på själv i mörkret. Men jag kom fram och totalt gick det på ungefär samma tid som totalen i torsdags. Och flytfarten kommer att gå upp så småningom men jag måste faktiskt förtjäna det. Fart kommer inte utan träning. Tyvärr. Eller kanske ändå inte tyvärr. För jag gillar när man får det man förtjänar. Jag må ha varit nere för räkning men snart har jag rest mig helt.

2017-01-22-12-37-24

Ha det,

Mackan

