Etiketter

, , , , ,

Näst sista träningsdagen i den fjärde veckan av rehab och vet ni vad? Det kändes inte som rehab i dag! Det kändes som löpning. Inte snabb men ändå löpning. Efter dubbelpasset i förrgår hade jag träningsvärk och det kändes väl lite sisådär. Visst var jag rejält trött på kvällen men träningsvärk? Kom igen! Men den var där i går och jag bävade för att den skulle vara värre i dag men det var den inte. Den var borta.

Med träningsvärken borta och med plusgrader ute så var det upplagt för att inviga mina nya tights. Jag tror att det var sex år sedan jag senast köpte ett par sommartights och den stora anledningen är väl att jag normalt går direkt från shorts till vintertights. Men, det var en förbaskat bra rea för ett par veckor sedan och jag betalade en bråkdel mot normalpriset så nu har jag ett par nya som passar. Och även om det med tre plusgrader ute definitivt var shortsväder i dag så känns det direkt korkat att utmana musklerna på det sättet. I stället förpackades benen i ett par Skins och dom var precis så sköna som jag hoppades på. Senast jag köpte ett par långa Skins tror jag var 2007 eller 2009 och dom har med åren blivit rätt sladdriga.

Det var bara drygt en vecka sen jag avancerade upp till 10 km asfaltlöpning och förra veckan blev det två sådana pass. Så vad gjorde förra veckans pass och det jag gjorde i förrgår för skillnad när det var dags att dubbla i dag igen? Dagens två pass över på milen gick totalt fem minuter snabbare än summan av förra veckans pass! Låt vara att det var bättre underlag nu men det gick inte bara snabbare utan det genomfördes med mindre flås och betydligt bättre löpekonomi. Redan nu får jag aktivt börja hålla igen lite i stället för att släpa fram min lekamen som en säck potatis. Nu blir det vila i morgon och på lördag är det veckans träningshöjdpunkt, Mårdhundsvarv med vår lilla löpargrupp ”Långa benetföre”.

2017-01-19-18-04-08

Ha det,

Mackan

