Etiketter

,

Den här veckan blev verkligen en rivstart. På jobbet. Först rivstartade jag måndagen med ett benpass på 45 minuter som avslutades med utfallssteg ända till utmattning. Kontentan av det var att jag är jädrigt svag för tillfället och att det gick att frambringa rejäl träningsvärk. Det var ett tag sen! Sen rivstartade resten av veckan med massor av saker att ta tag i och möten att hantera. Det gick bra men jag var helt slut när fredagen kom.

Löpmässigt kan man väl säga att jag har konsoliderat. Jag har inte ökat längden på passen men jag har sprungit två pass på maxlängd från förra veckan dvs milen och så sprang jag ett identiskt pass på Mårdhundsvarvet som under förra veckan. Identiskt i längd det vill säga men hela fem minuter snabbare över totalt åtta kilometer. Det är alltså mer än halvminuten snabbare per kilometer och eftersom det var i den snöiga skogen kändes det inte på något sätt mer ansträngande för vaden, däremot för flåset! En minut snabbare till per kilometer så är jag nere på samma tider som i somras. Ok, nu var jag inte helt schysst mot mig själv för det är trots allt snö och is i skogen för tillfället. Kommer jag ner 40 sek till per kilometer och lägger på ett par varv innan mars är över så är jag helt nöjd. Speciellt som vinterstormarna har varit taskiga mot träden.

Nästa vecka är planen att öka på mängden ett snäpp och att få till ett bra pass i skogen som måhända kan klassas som jogg snarare än löpning men som ger bra för flåset. Det ryktas dessutom som att vi blir en hel liten flock mårdhundar på lördag.

20121204_123645

Ha det,

Mackan

