Etiketter

, , ,

Rehabtrappan fortsätter och dagens reflektion är hur jädra enkelt det är att vara en mysjoggare och hålla sig på distanser av 5-6-7 km varannan dag. Logistiken runt löpningen blir ju mer eller mindre obefintlig! I dag stod 35 minuter på schemat och jag hade tänkt springa en MJFF men med -10 grader ute och ingen tid att vänta ut någon värme på morgonen så flyttade jag joggingen till eftermiddagen. Det kan man göra om man inte springer två pass om dagen!

Efter en dag på Millesgårdens fina utställning med Tove Jansson fanns det kvar en gnutta ljus och jag kastade på mig kläder och stack iväg. Inga känningar i dag heller trots av kylan lite stelare kropp och jag får erkänna att jag fuskade lite. Det ska man egentligen inte göra. Men jag bytte till lite plattare terräng och kände att jag dels kunde växla upp från jogg till löpning andra halvan och dels köra två minuter längre än plan.

För att återgå till enkelheten och den lista jag kom fram till under dagens pass.

  1. Man hinner baske mig alltid trycka in ett pass.
  2. Otroligt lätt att flytta runt passen som det passar bäst.
  3. Det är busenkelt att hitta olika rundor eller för all del bara köra runt runt på en kort slinga för man hinner inte bli uttråkad.
  4. Det är inte så noga hur man klär sig eftersom man hinner knappast bli varken överhettad eller nedkyld på en så kort tur.
  5. Man behöver inte tänka på vad eller om man ätit innan löpningen. Man hinner liksom inte gå energitom på så kort tid och med träning varannan dag startar man alltid med fulla depåer.
  6. Det behövs ingen extra energi efter passet just eftersom man garanterat har en massa kvar i depåerna.
  7. Sällskap är överflödigt eftersom passet är slut innan det knappt har börjat.
  8. Det är kort men man får ändå igång tankeverksamheten.

Just när det gäller tankeverksamheten så lyckades jag hinna poppa upp en fördel per påbörjad  kilometer under dagens pass. Sen finns det tyvärr en stor nackdel och det är att jag kommer knappast att bli vältränad av mysjoggning. Ska jag studsa fram med lätta steg som mannen på bilden så krävs det mer. Men det kommer!

2017-01-03-12-37-58

Ha det,

Mackan

