Etiketter

, , ,

När jag slängde upp bilden från morgonens löpning på Fejan i går reagerade den ömma modern rätt snabbt  med att undra om det är så klokt att springa barbent på vintern. Well, jag frös inte så svaret är ja på den frågan. Det var fyra grader och regn ute i går och nej jag fryser inte då givet att jag håller ansträngningsnivån hyggligt hög. Fötterna var genomblöta men jag hade vantar, keps och bra med kläder på överkroppen så det var verkligen inget problem. Just fötterna är en historia i sig och jag kan springa i många minusgrader med luftiga skor tack vara att jag har fotmuskler som jobbar. I varje steg. Skulle jag trampa ner i en vattenpöl så är dom ändå strax varma igen.

Nu tänkte jag komma till poängen med hela inlägget! Jag är i uppstartsfas och vill inte springa dubbelpass den här veckan så när jag skulle hem åkte jag kommunistiskt. Samma väder på vägen hem men nu var jag fullt påklädd. Det ingick en del promenad och en del väntan i processen att ta sig hem och vet ni vad? Nu var det kallt. Jättekallt. Jag kände mig fullkomligt genomfrusen innan jag var hemma. Med facit i hand skulle jag behövt höga stövlar för jag var genomblöt om fötterna och när jag inte springer med mina fötter blir dom precis lika kalla som alla andras. Satan vad jag frös. Jag var inte det minsta orolig för att bli förkyld av morgonens äventyr men eftermiddagens…

Vi får se vad som händer med det men en sak är säker. Jag kommer att fortsätta klä mig efter vad som är bekvämast givet förutsättningarna oavsett vad det står för datum i kalendern. Och visst är det underbart att få springa i splits oavsett årstid?

starten

Ha det,

Mackan

