Etiketter

, ,

Jag erkänner, jag har inte skött marastatistiken särskilt bra nu i höst heller. Fick ett litet sting av dåligt samvete när Stefan från Solvikingarna skickade in den statistikpåverkande sammanställningen från Göteborg Marathon och när jag ändå låg i soffan tog jag tag i det.

Många månader – många lopp – många resultat.

Oj vad fort det skulle gå om alla arrangörer gjorde som Stefan gjorde och mailade in resultaten på det sättet men nu är inte alla lika hyggliga så det tog sin lilla tid. Nu är jag dock lite klar för stunden. Jag säger lite klar för det är alltid något som missats eller något jag helt enkelt råkat stansa in fel. Som tur är har jag mina läsare som snabbt påpekar fel dom hittar och det är guld värt. Det tog inte mer än några minuter från publicering förrän jag fick in den första missen! Att korra det man själv petat in är halvknepigt och mina automatiserade kvalitetstester fångar bara vissa saker så jag hoppas verkligen att folk fortsätter att påpeka felaktigheter.

Några tidiga reflektioner då? Ja det ser ut som att herrarna backar rätt rejält resultatmässigt i år. Med knappt två månader kvar av året och med bara en enda potentiellt stort bidragande mara saknas det 67 gubbar för att komma upp i förra årets antal under 2:50. Jag gissar på att det kanske trillar in 35-40 resultat till så det blir en kraftig minskning. På damsidan ser det betydligt bättre ut med 24 saknade tjejer och det är nog ungefär lika många som trillade in på slutet av förra året. Den som lever får se.

Hursomhelst, fortsätt komma med korrigeringar så blir det bästa möjliga kvalitet på listorna som ni som vanligt hittar på www.sapiens.se

marastat

Ha det,

Mackan – som fortfarande inte kan springa

