Etiketter

, ,

Det verkar inte spela någon roll hur många år jag håller på med det här eller hur många träningspass jag sprungit genom åren, inför vissa pass blir jag nervös. I morgon är det dags för det första specifika passet mot maraton på länge. Jättelänge. Det är jättelöjligt att bli nervös för något som bara är att genomföra men det här kommer att ge lite svar och det är väl snarare svaren jag är nervös för än själva passet. För svar kommer jag att få. Min superkraft inom löpningen är att jag brukar kunna få väldigt bra indikationer på vad min kapacitet är på det jag ska genomföra. Antagligen bättre förr än nu eftersom jag var bättre genomtränad för ett par år sen. Men ändå.

Att jag är nervös för svaren är för om svaren blir att jag är långt från att klara mitt mål i Frankfurt ligger jag illa till eftersom jag inte har den fina grunden. Det bästa svaret skulle vara att jag har god fartmarginal men det tror jag inte att jag har. Men om jag bara har viss fartmarginal så finns det hopp om att klara målet om nu grunden bara räcker om knappa två månader. För målet är biljetten till NYCM och jag har ärligt talat ingen lust att betala en resa med arrangör för dom är så ohyggligt prissatta. Att det ligger rätt mycket pengar i potten gör också att det mål jag har är ett mål jag ska klara även en dålig dag. Jag minns mycket väl matförgiftningen jag fick i Säter förra året när jag skulle fixa Bostonkvalet. Hade jag inte haft en sådan enorm överkapacitet mot det målet hade det aldrig gått den gången.

Men va fan, det ska bli skitskoj att få ge sig ut på maratonträning med vår lilla träningsgrupp och vi har bra pepp i våran Facebookgrupp. Jag ska försöka se morgondagens pass som bara ett första test som jag inte ska dra några större växlar ur. Det är trots allt rätt varmt för tillfället och nu när det officiella maratonvarvet här i Täby är obrukbart på grund av vägarbeten så håller vi till på reserv-varvet. Och det är av någon underlig anledning inte lika snabbt. Det vet jag sen gammalt. Nu börjar resan på allvar och det slutgiltiga svaret får jag den 30:e oktober på den röda mattan!

20151024_112211

Ha det,

Mackan

