Etiketter

, , ,

Hungrig. Jag är hungrig som en varg. Jag tror allt att jag hade glömt hur det känns när det inre kärnkraftverket är igång med alla reaktorer på full blås. Det är en väldigt speciell känsla när träningen kommit igång så att det där händer och det känns som att jag kan sluka en mindre ponny vid varenda måltid.

Om jag fick en krona för varje gång jag hört att man inte kan träna sig ner i vikt utan fokus ska ligga på maten om det ska hända något. Ja då skulle jag vara en relativt förmögen man. Om jag dessutom fick en krona varje gång någon sagt emot mig när jag hävdat motsatsen skulle jag inte bara vara relativt förmögen. Det spelar ingen roll att jag pekar på hur Löpare ser ut och berättar hur mycket många äter. Visst, det finns en och annan som äter lite samtidigt som dom tränar men merparten av dom jag känner slukar mat. Ändå är dom lätta. För dom tränar. Mycket och hårt.

Jag är inte lätt än men nu när jag börjat röra på mig mer så blir jag jädrigt hungrig och nu sitter jag här en stund efter en rejäl middag och är redan hungrig igen. Dessutom har vikten börjat röra sig nedåt och även om det fortfarande är i startfasen så är det en tydlig trend. Men så tränar jag nu igen. Jag vågar inte springa så mycket som jag skulle vilja eller hinna men med lite cykel och promenader som komplement så kan jag få till en hel del rörelse. Och ovanpå det så tränar jag. Till min tillfredsställelse så händer då det som alltid förr har hänt mig. Vikten börjar röra sig neråt. Det är oftast bra när man är löpare. Fråga bara T-Bone som tappat rejält i vikt nu i sommar när han för första gången i livet tränat, inte bara lallat runt i löparskorna!

Ska jag orka köra hårt gäller det nu att försöka parera det inre kärnkraftverkets behov av kärnbränsle så gott det bara går. Börjar jag rasa i vikt så blir jag garanterat sjuk och det har jag faktiskt inte tid med. Det är nog ont om veckor kvar som det så kan jag bara bli av med nog mycket för att det ska kännas lättare att springa och jag fixar den där kvaltiden om två månader så är jag nöjd. Så här veckan innan den specifika maratonträningen börjar känns det lovande.

Three_mile_island_062010

Ha det,

Mackan

