Etiketter

, , ,

Jag har precis packat klart böcker för leverans till Bokus och nu tänkte jag göra bokslut för den här veckan. Och vilken vecka det blev. Inte helt oväntat skulle det bli tufft men jag hade nog inte tänkt att det skulle vara så riktigt jobbigt som det blev. Flyger man hem natt mellan lördag och söndag och har svårt att sova på flygplan så borde man veta vad som väntar men jag hade förträngt det. Jag har varit lite lagom jetlaggad hela veckan och möttes på jobbet av brevlådan från helvetet. Många saker som behövdes ta tag i och dessutom en hel del möten som hade bokats i min frånvaro. Bara att bita ihop men det var snurrigt i skallen och suddigt i ögonen. Jag hade grava svårigheter att se vad det stod på tavlor och presentationsskärmar i hela tre dagar innan jag upptäckte att jag hade satt in fel kontaktlins i fel öga och det var en fröjd att slippa läsa fel från torsdag och framåt! Skallen började dessutom piggna till på torsdagen.

På hemmafronten hade jag dessutom två smockfulla väskor att packa upp och tvätta. Det var väl i och för sig inga större problem men det måste göras. Dessutom skulle jag dra igång firman igen och så fort jag gjort det började det trilla in beställningar. Jag och mina böcker fick ett fint omnämnande i en för mig okänd podcast medan jag var borta så det var surt att jag hade beställningarna stängda just då. Eller surt och surt, det var rätt skönt att slippa komma hem till en backlog även i den brevlådan. Däremot hade det trillat in en kallelse till städdag som skulle inträffa i går och det var en bister läsning när jag såg allt som skulle göras. Jag hade gärna ägnat mig till sömn ett dygn i rad efter jag stämplade ut från jobbet men icke. Nu skulle den visserligen inte starta förrän kl 10.00 men jag lyckades snurra till det och gå upp en timme för tidigt. Dödstrött. Jag fixade allt slit och släp på städdagen men missade att ta min allergitablett så när jobbet var över var jag rejält snorig och helt slut. Det var inget annat att göra än att lägga mig och sova i stället för att träna. Träna var det.

För det här är egentligen en träningsblogg och jag stämplar in tre korta pass den här veckan. Det var allt jag tyade även om jag ville så mycket mer. Avslutade dock veckan storstilat med ett varv på långa spåret från Edsbergs sportfält och sen några vändor i Väsjöbacken. Det lustiga i den kråksången var att jag blev helt slut i röven redan under den lugna terränglöpningen och efter backarna var rövmusklerna slut som artister. Jisses vad det tar men det här var de första staplande stegen på vägen mot Skåla Opp. Det återstår enormt mycket arbete om jag ska ta mig upp till den där toppen med någon sorts ära i behåll. Men det känns kul och jag har hört att det är det viktiga även om jag ibland påstår att ”Fun is for clowns”. Ett antal kilo ska bort från den här kroppen och röven ska bli samarbetsvillig!

Vasjoplaga

Foto: Johanna Lundeberg

Ha det,

Mackan

