Etiketter

I ett tappert försök till att dämpa min resfeber sätter jag mig ner och skriver en stund. Det har alltid en lugnande inverkan på mig och det borde fungera nu också. I ett desperat försök till att härda benen fick jag en tanke att jag skulle springa Dödens Runda i dag men jag inser att det är nog inte det jag behöver. Dessutom var jag i går hos min favoritnaprapat Martin och blev rejält knådad (och gick genom Bruins chanser till slutspel). Det är nog inte så dumt att låta den behandlingen sjunka in i kroppen. Dessutom fick jag faktiskt till årets kanske bästa träningsdag i torsdags med totalt 29 km. Kanske inte så kaxig fart mot vad jag normalt kör såna pass i men i rejäl överfart mot hur jag tänkt jogga i Boston.

Det lustiga är att i går när jag drog från jobbet var jag fullkomligt lugn. Jag kände att jag hade alla pågående aktiviteter under kontroll och stack förbi TC på vägen hem för att fixa det sista. Väl hemma körde jag ett par tvättmaskiner och satte mig ner i soffan med en Dugges. Helt lugn. Tills jag kom på att jag måste kolla om jag har kredit för depositionen på hyrbilen så att vi får ut den i morgon. Panik. Jo, det fanns men med lite väl dålig marginal eftersom jag redan förskottsbetalat en massa under mars. Hispade lite med Baddaren, satte in mer pengar på kortet och mejlade Master Card. Efter det så släppte den paniken och jag gick och la mig och somnade lugn. För att vakna upp med en satans resfeber. Det är som att nu när jag inte har något annat att fokusera på så slår det till med full kraft. Nu gäller det nog att få ner allt jag kan få ner i resväskan och gå genom alla vouchers och biljetter en gång till för att få stopp på den här hemska resfebern. Så här stirrig brukar jag inte vara men det är nog helt enkelt så att det varit så satans mycket på jobbet så länge att mitt undermedvetna inte hunnit bearbeta att det är så nära inpå resan.

Jag har varit inblandad i något väldigt spännande under en lång period och den här veckan föll en massa på plats. Det gör att jag kan fara iväg och känna mig trygg och dessutom med massor av beröm i bagaget. Kollegorna gav mig varsin kram innan jag gick hem i går och sånt värmer verkligen. Vi far till Amerika och lär inte gräva något guld men får en otroligt välbehövlig semester.Och nu är jag lite lugnare och om det brusar upp igen får jag ta inspiration av katterna!

 

2016-01-16 16.04.24

Ha det,

Mackan

