Etiketter

, , , ,

Lite försiktigt smyger jag igång löpningen efter den där förkylningen som liksom aldrig velat bli någon riktig förkylning. Jag har praktiserat all klokhet jag besitter för att inte åka på bakslag och efter transportlöpningen i torsdags morse var jag riktigt nöjd. Det gick långsamt, ganska segt och halvstolpigt men jag mådde jädrigt bra efteråt. Sånt är alltid ett bra tecken och i stället för att få hybris och springa hem valde jag  att få skjuts större delen av vägen av den före detta PSG-spelaren. Jag sa till och med till honom i bilen att det var skönt att avsluta en arbetsdag riktigt pigg. Mer än lovligt nöjd.

Han släppte av mig en halvmil hemifrån och jag skulle bara ta bussen en bit, för jag ville inte promenera i två plusgrader och regn. Rätt tunt klädd var jag men bussen skulle gå om två minuter så jag såg det inte som något problem. Dessutom går ju bussarna en gång i kvarten så det kändes lugnt. Det var bara ett problem: Bussen kom inte. Inte heller nästa buss kom. Eller nästa. Det stod att det skulle komma bussar men det kom liksom inga. Alls. I femtio minuter stod jag och väntade innan det behagade komma en buss. Vid det laget var jag som en frusen fiskpinne och när jag kom hem var händerna alldeles röda av kyla. Det tog några timmar och en varm dusch innan jag kände mig som en människa igen men när jag vaknade på morgonen var förkylningskänslan tillbaka igen. Två dagar till av vila innan jag vågade springa igen i dag.

Det blev en seg och kylslagen runda men jag sprang igen och baske mig om det inte känns rätt bra i kroppen efter löpningen. Ja förutom att jag var väldigt stel, inte av kyla utan antagligen på grund av inaktivitet och eventuellt ett däckbyte. Nu tänkte jag att jag skulle vara väldigt frisk väldigt länge. Låt oss hoppas att kosmos håller med. Efter dagens pass mår i alla fall kroppen bra och efter gårdagens firande av Baddarens marapers mår själen väldigt bra. Pilgrimsmusslor, fikon, lamm, klyftpotatis och tårta ackompanjerades av skumpa, rödvin och hjortronlikör. Strålande!

12240189_10206860890694405_4105789088213445277_o

Ha det,

Mackan

 

