Den andra sidan av historien!

Baddaren

När man ser hammarmannen vet man att målet är nära. När man ser hammarmannen vet man att målet är nära.

Det finns olika sätt att springa maraton på. Man kan mysjogga sig igenom loppet, komma i mål med fräscha ben och konstatera att det inte var särskilt jobbigt. Man kan också springa precis på sin förmåga, komma i mål och veta att man har gett allt och att det inte hade gått att pressa ens en sekund till. Jag säger inte att det första sättet är fel, men det är på det andra sättet jag vill göra.

Pressa, kämpa, bita ihop. Lida.

Så jag biter ihop och lider trots att jag ha 14 km kvar och inte orkar mer. Det är som i fjol, jag vill sätta mig bredvid banan och tjura. Jag vill inte ta ett steg till. Jag är utled och skallen är så tom att jag de senaste kilometerna har funderat på om jag borde kontakta en…

View original post 1 116 fler ord

