Etiketter

,

Nu är det viss brist på rättvisa i min lilla bubbla för jag får ställa in dagens Mårdhundsvarv efter åtta raka lördagar. Det som är träningsveckans absoluta höjdpunkt blir inte av och det på grund av ett hälsenefäste som plötsligt börjat bråka. Jag brukar ha väldigt snälla fötter och underben så varför jag i dag vaknar med en bråkande häl vet jag inte helt säkert. Jag har varken sprungit hårt eller mycket utan tvärtom har jag varit väldigt snäll mot kroppen de senaste två veckorna av rädsla för att få samma sorts ebola som flera mina kollegor.

Belöningen för mitt defensiva sätt att hantera angripande bakterier har alltså blivit att jag hållit mig frisk men plötsligt har jag ont. Jag har (givetvis) försökt att analysera det här och det jag vet med säkerhet är att jag har inga minnen av att jag på minsta sätt gick och hade ont på jobbet i går. Sen hade jag väldigt lätta känningar när jag sprang hem men kunde dra några sprintbackar utan några tecken på smärta. Det måste varit sprintbackarna som triggade det här. Kände lite under kvällen men blev rejält förvånad när jag knappt tog mig ner för trappen i morse. Och nu känns det i varje gående steg jag tar. Spänd vad som drar och i sin tur gör att det irriterar längre ner? Får byta ut dagens träning mot en rejäl massagegenomkörare för att släppa på spänningarna för det här vill jag bli av med fort. Inte för att jag är stressad över något lopp eller så men jag trivs väldigt bra med att tassa till och från jobbet så ofta jag kan.

2015-08-26 17.53.10Ha det,

Mackan

