En del av er har redan sett den här händelsen på min ansiktsbok men jag vill skriva det här också, om inte annat för att det här är mer av min egen öppna dagbok. Senaste två veckorna har varit jädrigt tuffa för mig med en blandning av jobbiga och väldigt roliga saker men kroppen känner av tempot oavsett om det är roligt eller jobbigt.

Stress

När fredagen kom låg jag både på sömnskuld och med en övervarvad hjärna men som tur är verkar näbben klara av lätt jogg nu så jag tog på mig splits/tank-top och sprang till jobbet. Ett bra val skulle det visa det sig. När jag kom travande ner mot Stocksundsbron märkte jag hur en mötande cyklist vinkade på mig och jag undrade vad jag ställt till med. Det visade sig vara något bra och så här började konversationen:

– Är det inte du som är Marcus Nilsson?
– Jo det stämmer!
– Jag tyckte att jag kände igen dig och skulle vilja ta chansen att personligen tacka dig för din utmärkta bok. En bok jag använder om och om igen.
– Just nu känner jag nog att det är jag som ska tacka!

Vi stod och snackade en stund och jag kände mig så jävla glad efteråt. Att få göra något som andra människor ärligt uppskattar är en ynnest och det här mötet gjorde min dag innan den knappt startat! Jag skrev som sagt på FB efteråt och den radda av kommentarer som kom där hade jag verkligen inte väntat mig, jag tänker inte klippa in alla utan nöjer mig med den första längre som jag fick av Olle. Som dessutom senare kompletterade med att i sanningens namn hade han två icke-dammiga löparböcker. Men jag har skrivit båda!

Förvånad Mackan? Jag använder den jämt och ständigt, som en kokbok ungefär. Senast igår för att stämma av inför SM nästa helg. Står en massa löpböcker i min hylla och alla är dammiga, utom en.

Ja, det är häftigt och jag känner mig stolt och glad över att jag la ner lite mer tid på att skriva än vad många andra gör. Som en annan träningsbokförfattare förvånat sa till mig när han höll min bok i handen: Oj, den här har du verkligen lagt ner tid på!

Jag la ner en massa tid på det utan att veta om jag skulle få en enda satsad krona tillbaka men den typen av positiv återkoppling jag fortfarande får är värd varenda sekund av nedlagt tid och varenda nickel jag satsat. Även om jag själv är väldigt nöjd med det jag gjort upphör jag inte att förvånas över att andra läst, uppskattat och tar sig tid att berätta det för mig. Tack och åter tack!

10954938_10152907755013181_816517612215519896_n

Ha det,

Mackan

