Etiketter

, ,

50 månader eller typ 1500 dagar. Så länge sen var det jag hade en hederlig bonnförkylning. Visst har jag haft lite känningar någon gång då och då och jag snorar lite lätt av pollen men en hederlig förkylning har jag inte haft på så länge. Nu är det dock dags. Jag antar att det var den trasslande magen som sänkte immunförsvaret och lät viruset bita på mig.

Vaknade i torsdags och var lite rinnig i näsan men inte värre än vad björkarna brukar kunna orsaka och eftersom jag dessutom var pigg i övrigt och magvärken hade släppt sprang jag till jobbet. Benen var pigga och jag tror att det till och med blev den snabbaste vändan till jobbet genom (dom inte så långa) tiderna. Löpningen var ovanligt lätt och fin efter vilan i stället för att vara kantig som den brukar vara. Jag började nästan misstänka att jag hade råkat pausa klockan någonstans just för att jag tyckte att ansträngningen var mycket lättare än vad tiden visade.

Hem gick det lika fort men inte lätt men så blåste det en del. Fick till och med vända eftersom kepsen vid ett tillfället blåste av och fladdrade iväg i motsatt riktning mot vad jag skulle. Jag snorade lite lätt men trodde fortfarande att det var pollen som retade mig och vi kunde fira Valborg i gott sällskap och med god mat och vin. Sen på natten så började jag snora hejdlöst och resten är en kort historia. Jag är förkyld. På riktigt. Så gårdagen ägnades åt att knappa in maratonstatistik och att programmera om administrationsgränssnittet till min sajt pga uppgradering till PHP 5.6 hos min sitehost. När jag ändå var i farten skrev jag lite kreativ SQL och slängde in i ett script så att jag ska kunna felsöka lite i min maratonstatistik. Bättre med script än manuell granskning!

Planen för helgen var att springa massor men nu fick ni lite uppdaterad maratonstatistik i stället. Så kan det gå. Låt det gå 50 månader till nästa bonnförkylning för även om soffläget kan se skönt ut så vill jag att det ska vara frivilligt. Planen är att vara helfrisk pronto.

2014-12-11 17.16.24

Ha det,

Mackan

