Etiketter

, , , ,

Även om jag var nöjd över att ha gjort min BQ i lördags var det med en fadd eftersmak. Jag hade jätteont i magen i söndags. Ganska ont i magen i går och bara lite ont i magen i dag. Det var ju inte så skoj men nu i kväll när det knappt är kännbart längre så inser jag att jag hade rätt mycket stolpe in trots allt. Jag har aldrig varit med om den här typen av långvariga problem i samband med löpning. När magen rasat har det varit en stund och kanske hängt med under kvällen. Det här kändes som något helt annat och jag tror att det var en tvivelaktig pizza kvällen innan. Matutbudet var inte så stort och jag hade väl att välja på pizza eller kebab och det första kändes säkrare.

Säkrare eller inte så tror jag starkt på att jag åkte på en lättare matförgiftning. Vad det nu var av vet jag så klart inte säkert men jag är jädrigt glad över att jag dels vågade ta det lugnt när illamåendet började och dels för att det inte slog till med full kraft förrän några timmar efteråt. Annars hade jag nog blivit kvar i skogen och då hade det känts måttligt kul att göra om det där Bostonkvalet. Då hade hela resan varit förgäves. Jag har blivit matförgiftad tidigare och det var samma typ av illamående som när det varit en lättare variant. När det varit kraftigare har det slagit till hårdare och snabbare men suttit i på ungefär samma sätt. Nu blev det stolpe in och jag mår som sagt mycket bättre och nu uppskattar jag lördagen fullt ut och det känns så jädra kul att vara kvalad. Visst hade det varit ännu skojigare om jag hade fått testa lite riktig maratonfart på slutet och fått avsluta plågsamt men starkt men det får man inga extrapoäng för.

Så här är listan på de kompisar som sagt att dom ska åka och nuvarande kvalstatus:

  • Milfantasten – check två gånger om.
  • Kross-Ola – check
  • Moi – check
  • Pastorn – check
  • El G – snart check

Har jag glömt någon i gänget? Skrik till då. Boston 2016 kommer att bli…wait for it…wait for it…wait for it…legendary!

DSCN1353

Ha det,

Mackan

