Etiketter

, ,

I min strävan i att hitta någon sorts behaglig marafart som inte är för fort men heller inte så långsam att jag blir uttråkad stack jag ut på en av mina testrundor. Jag har trimmat marafart på den i över tio år och vet precis var kilometermarkeringarna är. Efter en tripp till Westeros under dagen var jag måttligt sugen på att springa alls men jag ville inte bara testa lite fartkänsla utan även springa ur bilresan ur kroppen.

Precis som väntat så kändes det stelt, hemskt och kantigt första biten. Min kropp gillar verkligen inte bilresor. Eller pollen. Däremot gillar jag när det är skönt ute och det var det verkligen och gradvis släppte dessutom den värsta kantigheten. Syftet att mjuka upp kroppen lyckades men det vette fan om jag blev så mycket klokare. Efter ett par första uppvärmningskilometer la jag mig sen i ett tempo som kändes avslappnat men inte bromsande och trots (eller tack vare) avsaknad av minidator på armen diffade det inte mer än plus/minus två sekunder per kilometer mot snittfarten för passet. Fartkänslan i den fart kroppen valde var uppenbar okej. Däremot var det antagligen för fort även om det kändes väldigt långt från flåstempo. Ja ja, det är vad det är och det blir vad det blir. Skönt var det i alla fall och jag verkar inte helt sakna fart trots känslan att jag är rund och go och med väldigt korta ben.

piggy

Ha det,

Mackan

