Etiketter

, , , ,

Själv har jag snällt vilat i dag och tagit tag i det där naprapatbesöket som jag borde gjort för länge sen om jag bara hade känt att jag hade haft tid till det. Men ska jag springa en mara på lördag så är det läge att inte vara sned och vind redan före start. Min favoritnaprapat Martin var dock förvånad över hur pass fin jag såg ut förutom ovanligt stela vader och efter att ha masserat ut dom och blivit lite justerad blev jag hemskickad. Utan någon tortyr att tala om.

Löparglädje

Sen kom jag hem och tog hand om en stor order på böcker jag fått från templet, aka Runners’ Store. Det gjorde ett stort hål i mitt lilla lager men jag blir alltid lika glad när jag får leverera dit.

Löparglädje

Och sen måste jag nämna en sista grej som landade i min brevlåda. Det var ett brev från en väldigt glad löpare och det gav en väldigt glad författare. Jag känner att jag måste faktiskt publicera det för han har gjort det som jag så gärna vill att mina läsare gör. Läst, tänkt, planerat och exekverat. Och fått sin belöning. Jag tvättar det lite från detaljer i fall brevskrivaren vill vara anonym.

Köpte din träningsbok i höstas, läste, njöt och satte ihop ett eget träningsprogram med hjälp av alla dina råd. Resultat? Igår klarade jag 3:xx:xx på maran och sänkte mitt PB med tjugo minuter. Helt underbart! Resan mot sub 3 går vidare. Tack för en strålande bok som funkar som ett uppslagsverk att hela tiden gå tillbaka till.
Långsiktigt mål blir nu att komma in på din lista

Så, jag har kommit till en nivå där jag inte ens behöver springa för att känna löparglädje. Det är inte så illa!

Coney

Ha det,

Mackan

