Etiketter

, ,

Jag vet ju egentligen det här redan innan jag åker på resa men försöker ändå alltid att förtränga det. Jetlaggen kommer att komma och den kommer att komma hårt. Min kropp gillar verkligen rutiner och ett bra sätt att chocka den är alltid att resa över tidszoner. Eller varför inte bara ställa om till sommartid? Nu tog jag för effektivitetens skulle båda händelserna på en gång och oj vilken vecka det varit.

Jag började arbetsveckan med att sova någonstans mellan 1.5-3 timmar natten mot tisdag och följde upp det med att springa till jobbet, jobba en heldag och sen köra kvalitetsträning på vägen hem. Det blev intressant. Mycket intressant. Inte bara hade jag en del grejer som jag var tvungen att ha med mig hem i ryggsäcken, vilket gjorde den tung, utan det var även motvind. Jag kämpade som en liten gnu och förträngde alla impulser att avbryta passet trots mjölksyrepirr ut i armarna i backarna. När jag var klar kom det riktigt intressanta.

Kramper.

När jag tänkte sträcka ut kroppen lite krampade jag i princip överallt där jag ville sträcka. Vi snacka inte om någon regelrätt stretching utan bara att lyfta upp valfritt ben lite högre. Eller försöka nå något i ryggsäcken. Eller valfri rörelse som krävde något.

Dom här krampkänningarna har legat kvar mer eller mindre hela veckan även om dom har minskat. Antingen är det den långa flygresan som satt sig i ryggen på något sätt eller så är det kroppens sätt att protestera mot att jobba hårt efter sömnbrist. Oavsett vad vill jag nog försöka hitta någon som kan massera i dag. Hårt. Länge.  Helst av allt skulle jag vilja besöka min naprapat men han jobbar dagtid på vardagar och det gör även jag. Sömnbristen har jag i alla fall kunna åtgärda på egen hand genom en monstersömn i natt.

Bilden nedan visar hur högt jag klarade av att lyfta valfritt ben med stöd utan att totalkrampa hela framsida lår. Jag testade nivån högre mot räcket och det var helt omöjligt! Ja, ja, det är väl priset man får betala för att haft två sköna återhämtningsveckor.

bankbenHa det,

Mackan

