Etiketter

, , ,

Snart är det dags för min första betalda semester sedan 2010. Jag ska vara ledig och jag ska få betalt. Sug på den ni. Eller inte. De flesta tar det för givet att man får semesterlön men som egenföretagare så trillar det inte in några pengar när man väljer att ta ledigt. Om man nu inte väljer att bara ta halvledigt och sköta lite jobb under tiden. Men nu ska jag vara helledig, med betalning, under påskveckan och det är en resa som jag planerat sedan länge. Mitt sällskap har inte planerat den lika länge eftersom det var en present men har ändå fått sukta efter resan i ett par månader. Det blir en tripp till New York och det ska bli riktigt skoj det här. God mat, en del shopping och morgonjoggar i Central Park. Det ska bli skönt att i år få morgonjogga där utan att ha sprungit en mara ett par dagar innan.

Som vanligt när jag ska i väg blir det en del att fixa med innan jag drar och så även i år. Den här gången ska min kära mor bo i huset tillsammans med katterna och då är det säkrast att allt är i ordning och det börjar det bli nu. Kåken är städad och skurad från topp till botten, altanen är ihopskruvad efter vinterns fiberinstallation, utemöblerna står ute och grillen är på plats. Dessutom har jag varit och köpt nya möbler till uteplatsen på framsidan och dom är ihopskruvade och utställda. Snö eller inte, nu är det vår! Ja just ja, vinförrådet är även fyllt så att hon och väninnan kan smutta lite finvin om andan faller på.

Sen var det allt det andra som att skriva ut flygbiljetter, leta reda på dollares, pass, tunnelbanekort och min fina lista på var dom bästa affärerna finns. Men nu är det ordning på allt och det återstår i princip bara att packa den minimala packningen men det går fort. Om några dagar lyfter vi och då väntar en dryg vecka av återhämtning för benen. Det kan dom behöva för dom har trampat på bättre än på länge. Några dagar av mängdträning kvar och sen blir det bara mys och promenad ett tag. Dom längtar och är förberedda på en amerikatripp.

DSC02315Ha det,

Mackan

