Etiketter

, , , ,

Ibland säger man saker man aldrig trodde att man skulle säga men i dag hände det, jag peppade AIK Hockey. Hade någon sagt till mig att det skulle hända hade jag sagt att det finns inte på världskartan men man ska aldrig säga aldrig. Jag hade egentligen planerat att springa långa intervaller men jag var så förbenat trött när jag skulle springa hem från jobbet så det verkade vettigare att springa snabbt. Springer man snabbt hinner man liksom aldrig bli uttråkad. Springa snabbt må vara jobbigt men det är samtidigt väldigt roligt.

Att springa långt är vackert men att springa snabbt är fan så mycket roligare.

Gnaget var det ja. Under min fjärde tvåminutare fick jag se att jag var på väg att komma ikapp ett större gäng yngre män i svarta träningsoveraller. Dom sprang  också men jag höll högre fart. När jag kom ikapp den bakre klungan såg jag att dom hade AIK-märken och olika siffror på overallerna och av åldern att döma var det Gnagets A-lag i puckey som jag hade stött på. Det stämde dessutom rätt bra eftersom det var i närheten av en ishall. Inspirerad av att jag sprang om dom tryckte jag på lite extra och när jag passerade tätklungan skrek jag precis det jag skrev i rubriken. I hopp om att trigga dom att sparra mig. Och mycket riktigt var det en av killarna som satte fart och hakade på en bit innan han dunkade mig i ryggen och gjorde tummen upp innan han släppte. Jag kom upp riktigt fint i steget och kände att toppfarten verkligen finns där, om än inte så länge. En stund senare hade jag min ståvila och då passerade hela flocken och jag fick ett helt gäng positiva kommentarer ropade till mig.

Bra sprunget mannen!”

Schysst fart!

”Bra jobbat!”

Jag kände redan tidigare att jag sprang bra och höll ett bra tempo och resten av passet gick som en dans. Ja, förutom en ståvila som hamnade i en liten dunge där det måste varit någon hasselbuske eller något för där höll jag på att hosta lungorna ur mig. Pollen är skit, det säger jag nu. Men det gick över när jag kom bort därifrån och sen var det bara att trycka på hela vägen. Sprang markant fortare än när jag körde samma pass för tre veckor sen och ändå återhämtade jag mig galant under varje vila. Yay, i dag kände jag mig verkligen på topp!

DSC03010

Ha det,

Mackan – som fortfarande är Bajare.

