Etiketter

, , , , , ,

När jag sprang hem i går kom den stora mattheten. Jag vet inte exakt var men det var någonstans på vägen. Den var inte helt oväntad efter en riktig urladdning i tisdags kväll med intervaller modell längre. På morgonen levde jag på muskelminnet från kvällen innan men det muskelminnet ersattes med muskelpåverkan. Ja, hursomhelst var jag jädrigt trött i går kväll när jag kom hem. Så trött att jag på allvar funderade på att slänga in en vilodag i dag. Men man kan ju i alla fall försöka skapa förutsättningar för kroppen att bli glad igen och det gjorde jag med en genial middag. Jag skapade en ny variant på korv stroganoff som var så stark att hela skallen blev blöt av svett och sen sköljde jag ner allt med finöl. Riktig finöl.

Korv och öl kan liksom aldrig gå fel.

Vaknade upp pigg gjorde jag inte men jag vaknade upp i alla fall. Helst hade jag velat köra dagens intervallstege på lunchen men med möten både före och efter fanns det inte en chans. Morgonen var däremot tillgänglig. Det var sju minusgrader när jag stack hemifrån och jag tänkte att åker jag bil till kontoret så är det säkert lite varmare närmare stan och visst var det det. Inte varmt men varmare. Eftersom jag hade tänkt försöka kräma ur det jag hade i kroppen ville jag inte göra det på tom mage utan jag tryckte en gammal energibar jag köpte för ett år sen och ett ägg innan jag stack ut. Det fick räcka, jag hade ju finladdat. Frågan var inte om det skulle gå långsammare än de senaste två torsdagspassen (som jag kört på lunchen) utan hur mycket. Det ska inte gå att springa fortare så tidigt men det finns inget annat sätt att få reda på saker än att testa.

Första biten var jag rätt själv ute och sprang men efter att jag hade klarat av Tranebergsbron och sprang på Kungsholmen började jag kunna jaga andra löpare. Jag susade förbi löpare efter löpare innan jag var klar och jag insåg att jag faktiskt sprang snabbare än tidigare. Rekordsnabbt för den här rundan. Trots att jag var rätt yrvaken och inte helt varm och go. Trots en aggressiv intervallsteg. Kroppen är fascinerande och jag fick en sak bekräftad:

Korv och öl kan liksom aldrig gå fel.

Om ni undrar vad det var för pertzbärs jag körde på så har ni receptet här nedan. Min magiska stroganoff behåller jag för mig själv. Och nej, det går inte lika bra med chiafrön.

DirtWolf_BottleGlass_2013webHa det,

Mackan

