Etiketter

, , , , ,

När jag gick upp i morse var jag dödligt trött och inte blev det bättre när jag slog på radion och hörde att det var pendelkaos på gång. Inte för att jag skulle åka pendel utan jag skulle ta bilen men det skulle säkert fler. Med andra ord läge att hinna i väg innan alla andra också hann i väg. Det gjorde jag men ingen trevlig start på dagen. Jag ogillar stress.

Dagens plan var att köra en en fallande intervallstege med joggvila under lunchen, vilket var nästan samma sak som jag gjorde förra torsdagen. Då kände jag mig rätt kantig i steget och även om jag blev jädrigt trött förra veckan var jag inte riktigt nöjd med utfallet. Då körde jag en pyramid med 1-2-4-6-6-4-2-1min med 60 sekunder joggvila och nu vände jag helt enkelt på det och började med sex minuter. Exakt lika mycket arbetstid och vila som förra veckan. Jag var lite orolig att det inte skulle funka efter att jag snubblade till på ett vägarbete i går kväll men det funkade. Det var skitjobbigt men det funkade. Förra veckan gav jag mig i väg i tron att det var 10,5 km jag skulle springa men upptäckte att det var ungefär en kilometer längre. Det blir så när man inte springer närmsta vägen utan den trevligaste. Det kändes betydligt lättare mentalt att nu ha referenspunkter för passet och känslan efter några kilometer var att det nog gick lite kvickare i dag trots att jag var lite seg. Det är en väldigt fin vända runt Ulvsundasjön men att bestiga både Tranebergsbron och Huvudstabron under samma vända är lite grinigt när man försöker trumma på. Nyttigt men grinigt.

På slutet lyckades jag dessutom med konststycket att springa lite knas och fick vända om så jag fick lite väl många bonusmeter. Ändå gick det 90 sekunder fortare än förra veckan. Det är rätt mycket på ett pass som inte är så långt och man tar i. Nöjd? Ja absolut. Jag har en hel del barbabonus att hämta hem och när jag gör det behöver jag inte ens bli bättre tränad för att springa snabbare. Bra!

Dagen avslutades med VIP-invigning av Salming Concept Store. Trevligt att träffa några vänner och min avlägsna släkting Börje och väldigt roligt att få se Mårdhunden tappa talföret när han blev välkomnade av BJ. Dessutom bjöds det på godsaker för både mage och för min del fötter. En fin avslutning på dagen. Det ska bli kul att få testa dom nya terrängpjucken. I morgon öppnar det för allmänheten och jag hoppas att det blir en succé!

Salming

Ha det,

Mackan

