Etiketter

, , , , ,

Kratta manegen kanske man säger om förberedelser men jag är ingen cirkushäst utan travar på mina egna ben. Om inget väldigt oförutsett inträffar ska jag inom en snar framtid ska jag återgå till lönearbete igen och den senaste tiden har gått åt till att förbereda mig för den omställningen. Ja, om ni undrar varför bloggen blivit så tyst alltså. Jag har haft en massa småsaker att ta itu med och planera och lusten att skriva har varit undanskuffad i ett hörn. Tanken har väl i och för sig hela tiden varit att jag ska skriva betydligt mindre när jag återgår till ”hederligt arbete” men nu kom det av sig redan lite på förhand.

Nu börjar jag i alla fall ha jobbat mig ner genom en lång lista av saker som bör göras innan nästa fas i livet och det har inkluderat att fixa i ordning årsbokslut, planera för fortsatt verksamhet i mitt lilla bolag, uppdatera sajten med den information som gäller framöver och en massa andra praktiska saker. Bolaget är tänkt att leva kvar framöver men jag tar inte längre in några nya adepter och gruppträningar eller föreläsningar får bli i undantagsfall och i mån av tid. De böcker jag har kvar i mitt lilla lager kommer jag att fortsätta sälja men troligtvis med lite extra leveranstider och när dom tar slut ska det mycket till för att jag ska trycka upp fler upplagor. Jag har ingen brådska att bli av med lagret utan tvärtom kan det vara trevligt om dom räcker ett tag. För jag vet att många har haft glädje av böckerna och det känns tråkigt om någon som är ny på löpningen och vill ha tag i en bok inte kan få det. Jag skrev dom trots allt för att dom ska läsas.

Sen har jag nu äntligen tagit mig tid till ett par vändor hos Naprapat-Martin. Jag har ju ökat träningen i tre månaders tid nu och jag har inte direkt gödslat med fysioterapi så det har varit välbehövligt. Många nålar har det blivit men han har konstaterat att kroppen är i förvånansvärt bra skick med tanke på årstiden. Jag hoppas verkligen att det kommer att fortsätta funka att ta mig till honom då och då framöver för han är guld värd för min kropp och jag vill verkligen inte byta naprapat. Nu känner jag mig förberedd för att träna hårt ett tag igen. För så ser planeringen ut. Jag tror nämligen att fasta rutiner och fokus på min egna träning kommer att göra susen.

Min blivande arbetsgivare var den som jag hade högst upp på listan när jag funderade på hur och var jag ville jobba framöver och var innefattade bra möjligheter till det som under många år var kittet i min träning, transportlöpningen. Jag har nu flera bra varianter för att lösa det och lär variera både väg och form på den efter vad som i praktiken visar sig funka bäst. Jag känner min oerhört sugen, inte bara på arbetsuppgifterna, utan på att få tillbaka transportlöpningen i livet. Då känns det alltid som jag utnyttjar tiden snarare än att ta tid från något annat. Var jag hamnar får jag ta och berätta så småningom men jag väntar tills jag faktiskt har börjat jobba där.

SkuggadbokWeb

Ha det,

Mackan

