Etiketter

, , ,

I morse var jag ute och morgonjoggade, ja jag gör det ibland. Att sticka ut i mörkret kändes varken kul eller smart så jag betade av småsaker och drack mitt kaffe innan det var dags. Egentligen var jag inte direkt skitsugen men jag vet ju att jag brukar tycka om morgonpassen nio gånger av tio och litade på att oddsen var på min sida. Det var dom!

För inte länge sen läste jag att Jane Fonda hade rankat alla löprundor hon sprungit genom åren och då kom rundan runt min sjö på andra plats. I hela världen. Vilken som vann vet jag inte men den kvinnan har ändå sprungit både här och där under sina typ 50 år som fitnessguru. I morse när jag var ute kände jag återigen att det här är så otroligt fint. Jag har bott här i över 15 år och ganska säkert sprungit långt mer än 1000 varv runt sjön och älskar det fortfarande.

Just i dag sprang jag dock inte bara runt sjön utan jag tog en tur ner till havet och följde det i några kilometer innan jag genade ner mot min sjö. Det var otroligt fint nere vid det öppna vattnet men jag iddes inte stanna och ta några bilder utan behåller det för mig själv. Eftersom jag hade ett samtal som kunde komma och som jag borde ta hade jag telefonen med mig och tänkte att varför inte ta en tur upp på berget nu när jag har kamera och morgonen var så fin. Sagt blev gjort men jag fick en extravända eftersom jag hann glömma bort vad jag tänkt innan jag var framme. Eller rättare sagt så passerade jag i tankar på annat och fick vända tillbaka. Några extra höjdmeter och någon extra kilometer. Det är okej.

2015-01-09 10.23.15

Väl där satte jag mig ner och bara njöt. Allt var så vackert. Ibland känns det som att träning inte räknas om det inte är hårt och jävligt men i morse var det varken hårt eller jävligt. I stället sprang jag och njöt över att vara ute och tänkte hur privilegierad jag är som kan sticka ut och springa nästan 1,5 mil, njuta av det och dessutom vara proppfull av energi efteråt. Sista biten sprang jag rakt in i en lågt stående sol och då kunde jag inte hålla mig längre utan tryckte på med några strajds. Jag förstår att hästarna i hagen spontangalopperar för sig själva ibland, jag tror att det är samma känsla. Det liksom bara spritter i hela kroppen.

2015-01-09 10.23.53

Jane, det känns bra att du som varit överallt känner att det är nästan bäst här där jag är. I mitt tycke är det bäst. Min kärlek till den här platsen verkar inte kunna ta slut.

2015-01-09 10.35.47

Ha det,

Mackan

