Etiketter

, , , , ,

Under träningspassen jag gör nu märker jag att ganska ofta är tanken på den där snabba maran närvarande. Dagen när jobbet är gjort och allt stämmer. Den känslan är rätt läcker och dit vill jag. I går kom diplomet och foldern från förra årets Frankfurt Marathon och där var det en bild på Arne. Arne Gabius. Trots att många tvivlade innan blev han den första tysk på 24 år att gå under 2:10 och hela min kropp spratt till av inspiration. Inspiration inte bara för en snabb mara i höst utan även tankar på åren som kommer.

2016 vill jag springa Boston Marathon igen och 2017 vill jag nog göra min debut i NYCM. Jag skriver nog på den senare för jag tänker inte springa om jag inte kvalat dit och det ska ju göras också. Jag vet inte hur många gånger jag fått frågan om jag sprungit NYCM och jag har alltid svarat att den tänker jag spara. Men 2017 är det nog dags. Mycket kan hända till dess men jag blir väldigt glad över mig själv att jag just nu känner hungern att stå väl förberedd då. Har man sprungit så många år som jag gjort är det ju inte givet att hungern är där.

Men en sak i taget, den kan gå över! Först ut är i alla fall att kvala till Boston och så här ser läget ut för de av mina vänner som planerat för BM 2016:

  • Surjämten: Kvalad
  • Fantomen: Kvalad
  • El G: Ska kvala
  • Pastorn: Ska kvala
  • Undertecknad: Ska kvala
  • Baddaren: Ska heja på plats

Jag har fortfarande inte bestämt mig var jag ska kvala. Skulle egentligen vilja göra det snarast möjligt för att slippa tänka på det men det myllrar ju inte direkt av lämpliga maror så här års. Inte för att jag är maratontränad men jag har fått in en flock långpass på 30+ och den grunden räcker för att fixa kvaltiden såvida jag inte får hybris under loppet och kraschar. Å andra sidan fixade jag ju kvaltiden (som nu gått ut) i Boston förra året trots ryggproblem som gav kramp redan vid 13 km, besök i sjukvårdstält och massor av stopp/gång/jogg. Vi får se när det blir men jag vill åtminstone ha det pollenfritt så det bör ske innan det brakar loss med björk- och gräspollen.

Nu får vi hoppas att Arne-inspirationen håller i sig!

P90167512-26-oktober-2014-bmw-frankfurt-marathon-2014-stefanie-wurst-leiterin-marketing-bmw-deutschland-arne-g-600px

Ha det,

Mackan

