Etiketter

I dag har det blivit löparsnack i kubik. Nog för att det blir en del snack i vanliga fall men nu var det i flera olika former. Först blev det ett besök hos min favoritnaprapat Martin och halva nöjet med att gå dit är att snicksnacka med honom. Fiske, anatomi, löpning och fötter. Nu var det väldigt länge sen jag var där och jag har längtat. När jag bara har tränat på halvfart har jag inte prioriterat naprapatbesök utan tagit mina små låsningar för vad det är. Små låsningar. Irriterande vissa dagar men inget som påverkat annat än att det smärtat i axlarna då och då. Men gud så skönt det var att lossa på spänningarna! Jag kände mig som en ny människa när jag promenerade några kvarter ner till inspelningsstudion för Löparsnack.

Där fick jag och Karin A vänta ett tag på den tredje deltagaren (som sen tyvärr visade sig ha fått förhinder). Men vi hann skvallra av oss, för det var ett par månader sen vi sågs sist. Dessutom hann vi i lugn och ro träffa Agnete som håller i det här och det var en väldigt trevlig bekantskap. Det kändes att hon var bekväm i rollen och nyfiken på löpning. Vi höll på att ramla in på dagens ämne som var maratonlöpning ett par gånger men det skulle vi spara tills mickarna var på.

Sen var det dags för inspelning av den nya podcasten Löparsnack. Exakt vad vi pratade om tänker jag naturligtvis inte gå in på men inspelningstimmen gick som väntat väldigt fort. Kände mig lite rosslig i halsen efter dagens halvlånga löppass och bekymrade mig mest om jag skulle hosta men det klarade sig och rösten höll hela timmen. Jag har vetat om att Löparsnack är på gång ett tag och var preliminärbokad till den första inspelningen så det känns kul att äntligen ha fått spela in. Det ska bli roligt att se hur det mottas när avsnitten börjar släppas, det ligger inte långt bort i tiden. Jag tror verkligen på konceptet och hoppas att det blir en storsatsning framöver.

Nu är det dock slutjiddrat för dagen och dags att jobba för brödfödan, julhandeln är igång och folk vill självklart ha böcker.

loparsnackFoto: Agnete Dannenberg

Ha det,

Mackan

