Etiketter

, , , , ,

Uppsala-Jens har tjatat på mig i ett par års tid att jag borde ha en realistisk löparkalkylator på min sajt, något som motsvarar tabellerna i mina böcker. Jag har sagt att jag ska fixa det en vacker dag men på vackra dagar kan man inte sitta inne och koda för skojs skull så jag sparade det till en skabbig dag. Oavsett vad man ska göra är nog det svåraste att ta sig över tröskeln och ta det första steget men jag var ju ändå inne i min kodbas och fifflade så varför inte? Jens, här har du din present från löpartomten!

När jag ändå gjorde kalkylatorn passade jag på att fixa lopp- och klubbstatistik för damerna samt att hacka ihop sökbar veteranstatistik så som jag vill se den. Det finns länkar från de vanliga statistiksidorna så det är bara att kolla. Kalkylatorn kommer du åt från toppflikarna men vill du gå direkt så använd http://www.sapiens.se/Tools/calc.php

Det vore naivt av mig att tro att den är helt buggfri redan men jag har i alla fall haft ett par betatestare som kört igenom en del sökningar och resultaten verkar stämma. Rapportera gärna in om ni hittar något knas någonstans, det är lätt att jag ser det jag vill se och inte det som faktiskt står. Det gäller både statistik och kalkylator. Nu ska jag försöka hålla mig från att börja rota i några andra idéer innan helgen börjar, det är så vansinnigt lätt att fastna.

Så, håll tillgodo, den här kalkylatorn ger inga rabatter för varken utebliven snabbhetsträning eller uthållighetsträning!

1501005_10151879556073181_613797332_oHa det,

Mackan

