Etiketter

, , ,

Jag var precis lika trött i kroppen i morse som jag hade förväntat mig men hade bestämt med T-Bone att vi skulle ut till Bogesund och springa stig. Morgonen var precis så där fin och stilla som en höstmorgon kan vara och daggen låg och glänste på fälten. Det var fortfarande svalt ute men jag kände rätt snabbt att det skulle bli klibbigt trots lugnt tempo. Planen var att springa knappa timmen och vi töltade iväg. Längs vattnet var det alldeles lugnt och det var bitvis svårt att hitta stigen i all grönska och sakta men säkert njöt vi av naturen. Det enda som bröt tystnaden var mitt pladder och T-Bones tappra försök att hänga med  konversationen. Vi brukar ha mycket klokheter att avhandla och avhandlades gjorde det. Vatten byttes mot ängar och ängar byttes mot trollskog. Nu var det betydligt mer teknisk löpning och vi skuttade som stora getter genom skogen och då händer det.

Pang! En lömsk rot dyker upp från ingenstans och fäller den första geten. I svag nedförsbacke var farten högre än man skulle kunna tro och jag hann notera att det är rätt stora stenar som närmar sig med blixtens hastighet. Vad göra? Att dyka ner bland stenarna var inget bra alternativ. Normalt gör jag en snygg rullning i dom här lägena men det gör jätteont att rulla bland stenar, jag har testat så jag vet. Snabbt som ögat förvandlade jag mig till en ninja. Ja, inombords i alla fall. Ner med en hand och sen gjorde jag en regelrätt hjulning över stenarna och fortsatte som om inget hade hänt. Pratandes. T-Bone var oerhört imponerad och undrade hur fan jag gjorde.

– Vet inte, men gubben är vigare än många tror.

Jag hade faktiskt glömt hela incidenten tills jag blev påmind nu på kvällskvisten. Det såg tydligen riktigt häftigt ut och hade varit väl värt att få förevigat. Nu har jag i alla fall förevigat det i text och nej, jag tänker inte visa hur man gör, sånt måste komma spontant. Resten av rundan fortsatte utan problem och 53 minuter senare var vi tillbaka vid bilen. Ett minne rikare. Jag kan hjula, jag är inte rädd.

???????????????????????????????

Ha det,

Ninja-Mackan

