Etiketter

,

Jag hade gjort den fina planeringen att hålla pass måndag kväll och tisdag förmiddag. Ja, den var verkligen fin eftersom jag hade tänkta löka omkring och bara peppa och heja i går kväll och sen få sträcka på mig lite under dagens pass. Problemet var att alla var så glada i går kväll och när det dök upp 25 löpare och jag var nummer 26 tänkte jag att jag får ställa upp. Eftersom vi skulle springa kompisintervaller så underlättar det med jämna par och jag kunde ju peppa och heja bra även om jag själv sprang. Och jag sprang på dom små benen. Inte bara sprang utan tävlingsdjävulen tog tag i mig så jag sprang mycket fortare än planerat och dessutom underskattade jag Brantbrinkspåret något. Jag blev trött. När jag kom hem sent på kvällen var jag jättetrött. Är man i form brukar man kunna sova bort det rätt fint över natten men jag är inte i form och när jag vaknade i morse var jag fortfarande jättetrött.

Hade min adept ringt i morse och föreslagit det upplägg (ja det är mitt jävla upplägg) vi skulle köra hade jag sagt att visst, hosta upp tio skära så kan vi fundera på det. Men nu hade jag lovat och jag är en sån som håller vad jag lovar. 4x3km med 1 km joggvila på mitt hatunderlag grus. När jag själv tränar fart på grus så kör jag alltid med tidsintervaller. På det viset behöver jag inte vara ledsen för att det går lite långsamt utan kan digga ansträngningen. Nu skulle vi testa halvmarafart för min rätt kvicka adept och med ben som redan hade fått känna på 25 minuter högfart de senaste 16 timmarna visste jag att det skulle bli hemskt. Och det blev det. Det tog emot hela vägen men vi gjorde det. Adepten klarade av farten och jag klarade av farten. Riktigt bra jobbat, han har lite mer i sig än vad han själv vågar tro. Tror jag.  Alla tre låg inom 20 sekunder och det var väntat med lätt medvind åt ena hållet och lätt motvind andra hållet.  Plågad var namnet och nu ser jag fram emot att lufsa i skogen i morgon tillsammans med Tibor. Som två gamla björnar. Bilden är från samma plats vi sprang men givetvis sprang vi nercabbat i dag, det är fortfarande rejält svettigt.

DSCN1469

Ha det,

Mackan

