Etiketter

, ,

Jag slår upp Expressen och ser att tidningen haft den dåliga smaken att redan efter första dagens försök på EM har dom betygsatt de svenska deltagarna. Ja just det, alla är betygsatta innan mästerskapen ens har kommit igång på riktigt och betygen är inte nådiga. Man kan tycka precis vad man vill om att vi skickar 60 aktiva till ett mästerskap men att dissa folk redan innan dom tävlat är ett nytt lågvattenmärke i svensk idrottsjournalistik. Nä förresten, jag tar tillbaka det sista för det finns en hel del att konkurrens i just den grenen.

Vad vill dom uppnå med det här, det undrar jag nu? Är det någon sorts omvänd pepp eller bara ren dumhet? I min värld stöttar man folk och är man sugen på att såga förbundet så såga då förbundet efter tävlingarna. Att såga enskilda idrottare innan de ens har tävlat kommer inte att leda till något konstruktivt. Men vad vet jag i dessa tider av att försöka skapa klickmonster. Nu kommer det säkert lite klick härifrån också men det bjuder jag på för jag hoppas att alla klickar in en rejäl känga till redaktionen. Puckon.

Tills allt annat är motbevisat tror jag att svenskarna kommer att prestera bra efter förmåga. Förbundet tar ut och idrottarna som får chansen tävlar, ska Expressen kritisera så betygsätt förbundet. Efteråt. Heja Sverige!

em14banner1XL1

Ha det,

Mackan

