Etiketter

, ,

Nu har det gått fyra veckor sedan Stockholm Marathon och jag hade anledning att kolla igenom damernas resultatlista. Plötsligt ser jag ett namn som jag missat när jag uppdaterade mina statistiklistor. Väldigt högt upp i resultatlistan också. Jag brukar missa något då och då, speciellt eftersom resultaten kan komma att uppdateras senare. Det kan t.ex. trasiga chip som ställer till det. I det här fallet blev jag misstänksam när jag dels inte kände igen namnet och sen upptäckte att tjejen i fråga hade samma netto- som bruttotid. Man måste vara rätt vass för att stå så långt fram eller ha ett trasigt chip för att få det. Mycket riktigt hittade jag inga passertider alls för den unga tjejen i fråga och jag valde att bildgranska för att se hur det stod till. Det var det jag var rädd för nämligen en glad och snabb kille som hade sprungit med just den nummerlappen. Vilket resulterade i att en tjej fick en finfin placering och kanske ett fint pris. När jag placerat mig så högt på stora tävlingar har det i alla fall hänt att det kommit saker med posten några veckor senare.

Det är ingen fara för världsfreden men ändå lite synd att det ska ske i en tävling där man betalar stora pengar för att delta och kanske kan premieras för ett fint lopp. Nu vet jag inte om någon blivit utan något men fusk är det hur oskyldigt det än kanske känns. Nu var hon ingen klubblöpare så inga eventuella DM- eller SM-placeringar påverkades men snälla, spring inte i andras namn. Gillar ni inte att tävlingen inte tillåter nummerlappsbyte så rösta med fötterna och strunta i den i stället. Det finns massor av fina små lopp man kan springa om man inte gillar bristen på överlåtelser. Dom har dessutom mer glädje av ert deltagande än mastodonterna. Personerna på bilden har inget med texten att göra.

DSC02750

Ha det,

Mackan

