Etiketter

, , ,

Nej, nu överdrev jag lite men några nålar har det blivit. Jag har äntligen hunnit till min naprapat Martin och det var inte en dag för tidigt, snarare sju veckor för sent. Att knäcka ryggen var en sur historia och det fanns – inte helt oväntat – en del som var riktigt jeffla spänt. Att massera ut det var på det ena stället mer eller mindre omöjligt för att det satt så hårt och på det andra stället omöjligt för att det gjorde så infernaliskt ont. Jag tycker att jag har rätt hög smärttröskel men här var min gräns nådd. Så det blev till att leka nåldyna och sakta men säkert släppte spänningarna. Det är inte behagligt men det är betydligt skönare än alternativet. Det var sen allt annat än skönt att gå därifrån sen men det gjorde rejäl nytta. Nu tänker jag inte bygga upp den här spänningsnivån på länge och om jag drar till något tänker jag hinna få behandling omgående. Det lustiga är att jag kunnat tölta omkring med ett okej steg trots det här, men det lär ha kostat energi och hade säkert kunnat ge riktiga problem i längden.

Ja just ja, jag glömde nämna att jag faktiskt precis har tränat en riktig träningsvecka med både innehåll och volym! Det börjar bli dags att skippa motionerandet utan faktiskt jobba med de färdigheter jag kan behöva för att ta mig framåt. Jobba med rätt färdigheter och lämna sumokänslan. Att endast ett fåtal människor just nu klarar av att lyfta mig ur en brottarring hjälper mig föga i löpspåret. :-p

Ducky

Simma lugnt,

Mackan

