Etiketter

, , ,

Jag känner att min roll som PT har varit lite undanskuffad den senaste tiden men nu har jag kommit igång igen och det är så otroligt skoj. Att leda grupper är skitskoj på ett sätt men att verkligen hinna titta på detaljer och ägna sig åt någon annan till hundra procent är en ynnest. Det har blivit jobb i dagarna två och en del inplanerat fram till semestern och jag ser verkligen fram mot det. Inte bara hinner jag ägna mig åt någon helt och fullt, utan jag hinner lära känna människor på ett annat sätt än under en gruppträning. Jag ägnar mig inte åt någon som helst magi när jag hjälper andra men jag kan notera, justera och förhoppningsvis hitta styrkor och svagheter som de sen kan jobba på hemma i lugn och ro. Jag kan ge verktygen och jag kan förhoppningsvis ge någon sorts aha-upplevelse och en förståelse varför dom har nytta av vissa övningar. Förstår man varför blir det så mycket lättare att motivera sig till att göra det.

Jag är alltså ingen magiker och även om många springer bättre för stunden efter att ha fått påpekanden och tips om vad som går att göra annorlunda så är det fortfarande långsiktigt arbete som gäller. Det ska fungera vecka ut och vecka in. Nöta, träna, springa och teknikträna. Alla kan springa men alla kan inte springa skadefritt och många blir trötta på fel ställen och alldeles för tidigt för att dom har små egenheter för sig. Vissa har allt naturligt och det är ju bra, men många har startat upp löpningen i vuxen ålder och då finns det ofta svagheter både här och där. Kan jag hjälpa till att hitta dom svagheterna och dessutom presentera lösningar så känns det väldigt, väldigt roligt. Bonusen är att de som faktiskt söker sig till mig är genomgående positiva och motiverade, vilket gör det lite enklare. Dom har motivationen att jobba utefter sina förutsättningar och mål vilket är precis som det ska vara. Alla kan inte vara bäst men alla kan göra det bästa utefter sin egen förmåga. Att då få hjälpa till och förhoppningsvis se människor lyckas med sina mål är verkligen suveränt. Jag konstaterade i dag återigen att jag har fan världens bästa kunder. Tack för att ni finns!

Bild

Ha det,

Mackan

