Etiketter

,

Eftersom jag visste att tiden efter hemkomst från USA skulle bli väldigt intensiv förberedde jag mig noggrant innan jag åkte hemifrån. Det blev långa dagar men skulle ge mig möjlighet att kontrollerat hantera det som väntade de första 2½ veckorna hemma. Visst, det skulle bli 18 arbetsdagar i rad men med lite slack för att hantera det oförutsedda som alltid inträffar och mycket riktigt inträffade det oförutsedda. I lördags började min laptop bete sig konstigt men det löste sig. Temporärt skulle det visa sig. Plötsligt sa den i går att det var fel på hårddisken och gick in i reparationsläge. Efter 15 spontana omstarter och reparationer gnällde den inte längre men Windows påstod att den inte var aktiverad. Nähä. Jag försökte registrera om men den vägrade att ta min produktnyckel.

Jag kontaktade supporten och en man kopplade upp sig mot min dator från Indien för att manuellt lösa det här. Det var bara ett problem. Det gick inte. Saker i operativsystemet hade blivit skadade och det funkade verkligen inte. Okej, jag kan leva med att Windows med jämna mellanrum inte tycker att det är registrerat men blev alldeles kallsvettig. Allt annat då? Jag ska hålla i datautbildning i slutet av den här och nästa vecka och då måste allt funka felfritt om jag ska kunna köra alla miljöer. Upp med utvecklingsmiljön och den tyckte att det var en nyinstallerad miljö. Det är det inte. Ett gäng projekt gick plötsligt inte att köra längre för att det saknades nödvändiga bibliotek. Där och då insåg jag att den här veckan kommer att bli en utmaning över det vanliga. Klumpen i bröstet värkte men jag tackade mig själv för att alla projekt i alla fall är kopierade till molnet så att jag har källkoden kvar. Jag tackade mig själv för att jag har en gammal laptop som fungerar hyggligt. Frågan är nu bara om den orkar dra runt en applikationsserver med webserver, databashanterare och en utvecklingsmiljö? I skrivande stund är hela årets uppdateringar från det stora företaget installerade, Norton har fått uppdatera och genomsöka den och installation pågår av alla miljöer. Håll tummarna för att det lirar. Allt ska in på nytt och allt slack är uppätet. Fan!

TrainMackan

Ha det,

Mackan

