Etiketter

Nu är det nära och temperaturen stiger ännu mer. Varmast av allt var det inne på nummerlappsutdelningen och mässan. Man kan lugnt säga att det märks att det är drygt 10 000 fler deltagare än normalt. Jag åkte tidigt från Gloucester in till Boston och tänkte att jag var på plats i god tid. Fel. Det var verkligen full fart överallt på stan när jag kom fram. Löpartävlingar, maratonlöpare, lite fler löpartävlingar och ännu fler maratonlöpare. Överallt såg jag maratonlöpare i olika varianter av den klassiska jackan. Bara att ta tjuren vid hornen och kasta sig in på mässan. Det var löjligt trångt på sina ställen och planen att strosa runt fick överges till att hitta det jag skulle ha. Och bara lite till. Men jag fick med mig ett par Lunaracer för 40 dollar och ett par billiga DS Trainer så nu har jag nog skor så att jag klarar mig ett tag. Alla köpta till ett totalt pris lägre än för ett par hemma i Svedala.

Sen var jag fullkomligt utpumpad och med blodsockret nere i skorna. Men dagen var lite för fin för att bara vara inne så jag kunde inte hålla mig från att njuta lite mer av det fina vädret och den stämning som riktigt går att ta på. Dessutom var jag en duktig man och gick till apoteket för konsultation om pollentrollen. Dom är stygga och jag hoppas att vi nu hittat något som funkar, håll tummarna. 26,2 miles är långt nog som det är. Nu får jag se om det blir något mer bloggande innan start men en sak är säker, jag är riktigt sugen på att springa. Jag är riktigt sugen på att delta i den manifestation som det här är. Boston strong – run as one. Det må låta klyschigt men här och nu är det precis så det känns. Det här ska bli så jädra kul!

Bild

Ha det,
Mackan

