Etiketter

, , ,

Temperaturen stiger här i New England på flera sätt. Plötsligt var det riktigt behagligt ute när jag promenerade till repan för att hämta min frukost och varmare ska det bli. Det känns lite trist att lämna vackra Gloucester men här kan jag inte stanna resten av livet bara för att det är vackert. Det var rätt ruggigt ute när jag sprang i går men jag hade gott om kläder på mig och led inte av det, däremot kunde jag återigen njuta av friska vindar och doften av tång och salt. Benen kändes helt okej men det är pollen i luften och det tar. Jag har köpt allergimedicin men den verkar inte riktigt hjälpa. Fast det finns ett stort men här, man ska tydligen ta de här tabletterna var fjärde timme. Inte en gång per dygn som jag gjort. Jag var rädd för att jag var på väg att bli rejält sjuk på riktigt men med medicin i kroppen känns det väldigt mycket bättre. Det ska bli intressant att se hur kroppen känns under löpning också med rätt dos i kroppen. Dom berättade till och med just på nyheterna att det är läge att ta sin allergimedicin för det är rejält med pollen nu. 

Temperaturen var rätt hög inne i Boston också! Oj vad många löpare runt Copley Square och mållinjen. Folk plåtade, pratade, sörjde och rörde sig till och från mässan. Själv nöjde jag mig med att småsnacka lite med några och så köpte jag en tröja för att höja min egen temperatur. Jag får säga att det var ett genidrag för inne på TD-garden var det inte så varmt när det var puckeydags. Man kan väl lugnt säga att det här var något annat än att gå på sport hemma. Aldrig har jag sett så många i matchtröjor på samma ställe och jag skulle viljja påstå att mycket av den lättsamma stämningen berodde på att det knapp fanns några motståndarfans. Själv fick jag sitta bredvid Megababe. Hon var där med sin pappa och jag lät mig luras av hennes väna utseende och sätt. Jättetrevlig och verkligt intresserad av hockey på ett sansat sätt men när matchen väl startade var jag chockad över hur ful i mun hon kunde vara.

Framför mig hade jag ett gäng unga killar vars främsta mål verkade vara att komma med på jumbotronen. En av dem hade till och från ett hästhuvud på sig. Okej. Jag frågade Megababe om det och hon verkade inte tycka att det var så märkligt utan undrade varför jag inte tagit med mig mitt. Well, I don’t know. En häftig upplevelse var det i alla fall och jag kunde köra hem nöjd med min dag. Ja, förutom att Bruins torskade. Och att jag hade glömt mitt hästhuvud.

Bild

Ha det,
Mackan

 

