Etiketter

, , , ,

En minusgrad ute i den tidiga morgonen men solen skiner ute och det är nästan lika vackert ute nu som när jag tog min kvällspromenad på stranden i går. Jag kände att jag trots kylan bara måste ner och njuta lite som avslutning på en dag som gick just i njutningens tecken. Efter att ha försökt springa marafart i kraftiga vindar, is och faktiskt en hel del pollen så kände jag att jag var värd att äta gott. Hela dagen. Jag höll på att säga vardagslyx men vi nöjer oss med lyx. Jag åkte ut till Rockport och fick mig den bästa clam showder jag någonsin ätit och på det lätt grillade tranbärsmuffins med smör. Otroligt gott! Som bonus fick jag bli något av en hjälte inne på restaurangen. Att jag skulle springa maran var stort och alla ville veta mer. Jag hörde folk prata i andra delen av lokalen om att jag hade åkt ända från Sverige för att springa. Stärkt av det promenerade jag omkring i Rockport och kunde filosofera lite för mig själv, endast avbruten av folk som stannade mig och önskade mig lycka till på maran. Det är svårt att förstå hur stort det är här. Många vill prata maraton och alla är väldigt stöttande. När jag var klar med stan for jag upp till en liten nationalpark längst ute på Cape Ann. Döm om min förvåning när jag hittade ett litet museum där ute och jag fick chansen att lära mig lite mer om traktens historia. Som bonus fick jag klättra upp i ett spaningstorn från det kalla krigets dagar.

Väl tillbaka ”hemma” var jag helt slut men jag hade fått en tid hos den lokala kiropraktorn så det var bara att ge sig ut igen. Jag ville kolla upp ryggen efter resan och han var grundlig som få. Några små justeringar och en del allmänna tips och efter en timme kunde jag avsluta dagens turné med en färsk, fylld och grillad hummer. Den fick sällskap av en Fishermans Brew och allt var så gott att jag nästan blev gråtfärdig. Och väldigt mätt. En sista promenad för dagen pasade väldigt bra. Fint? Döm själva!

DSC02145

Ha det,
Mackan

