Etiketter

, , , ,

Med Baddaren på vift och en ensam söndagskväll passar jag på att blogga en skvätt. Nästa vecka är en vecka jag sett fram mot ett tag eftersom jag hastigt och lustigt fick en anledning att åka ner till västkusten och verkställa ett antal besök. Besök som jag under lång tid lovat att göra. Den konkreta anledningen till att jag åker ner är att jag ska prata löpning när Lerum Friidrott drar igång sin löparsektion. Jag blir glad när sånt händer och jag ska föreläsa om smarta vägar för en långlöparkarriär. Inga intervaller eller konkreta träningsupplägg utan mer prat om hur man kan utvecklas som vuxen löpare genom att tackla det man står inför i såväl med- som motgång. Samt självklart om allt som kan komma upp på vägen. Det är skoj att göra sånt här och jag hoppas att det är starten på en stor och aktiv sektion i Lerum Friidrott!

Egentligen skulle jag kunna åka fram och tillbaka över dagen men i stället åker jag ner och hälsar på El G med familj redan på fredag kväll och så hinner jag träna med G på lördagen innan föreläsningen. På lördagskvällen blir det öl på Kråkan med ett gäng löparkompisar och sen springer jag på söndagsmorgonen långpass och lunchar på Hisingen med mannen som alltid springer med glans. När jag fått i mig lite krubb åker jag till Alingsås och hälsar på min mormor som precis fyllt 95 innan jag fortsätter norrut igen.  Jag tror minsann att jag fyllt hela helgen till bristningsgränsen men det gäller att passa på när man är ute på vift. Det finns fler som jag borde hälsa på men det här är vad som hinns med!

Fast först har jag en väldigt späckad vecka att försöka hantera på bästa sätt. Allt som skulle hunnits med förra veckan hanns visst inte med. Det blir nog till att gå upp tidigt i morgon…

???????????????????????????????

Ha det,

Mackan

