Etiketter

, ,

Jag hade tänkt skriva ett inlägg om förra veckans lyckade träning och om hur glad jag är över att våren är här men vi skiter i det. När jag satt och gick igenom träningsdagböckerna för de jag tränar hittade jag nämligen en kommentar som gjorde mig väldigt glad. Jag brukar inte delge konversationer mellan mig och de jag hjälper men det här läste jag i en öppen träningsdagbok så jag känner att det är okej att publicera. Dessutom vet jag att personen i fråga läser bloggen och kan säga till om det inte passar.

Jag är riktigt glad att jag valt Mackan som coach som med sin erfarenhet kan hjälpa mig att ibland backa men också se till att köra på när det är dags för det. En del kan nog undra varför jag använder löpcoach då jag själv har gått ett antal sådana, men det är just därför jag valt en egen coach då jag har en gedigen kunskap om vad som behövs för att lyckas.

Jag blir så genuint skitglad. Den stora anledningen till att jag håller på med det här är för att jag vill kunna hjälpa andra. Det spelar för mig ingen roll om det är nybörjare med modesta mål eller som i det här fallet någon som själv gått förbundets tränarutbildningar och som satsar högt. Jag vill kunna bidra med min erfarenhet och ha tät kontakt med de jag hjälper för att snabbt kunna fånga upp det oväntade. Att ibland kunna pusha på lite extra och ibland bromsa när det blir för ivrigt. Jag känner att fler än jag får nytta av alla mil jag sprungit sen jag första gången knatade ner till Täby IS träning hösten -78. Jag vill kunna svara på de frågor som uppstår och hänvisa till andra när jag själv inte kan lösa det. När folk frågar mig varför jag inte gått tillbaka till mitt ”riktiga” jobb än är det här den stora anledningen. När jag jobbar med människor får jag något tillbaka som man inte ser ofta bland datorerna, glädje. Det är visserligen svårt att betala räkningarna med glädje men för själen är den värd mer än en fet IT-lön.

Så jag fortsätter med det här ett tag till och skriver det här blogginlägget för att påminna mig om varför jag gör det.

Jag

Ha det,

Mackan

