Etiketter

, , ,

Förra veckan går inte till historien som någon av mina bättre träningsveckor men jag hann med en del annat bra. Den startade fint trots djävulsblåst och en köldeffekt på -273 grader. Passen rullade på som planerat men jag misstänker att ett trevligt möte i måndags var det som sen satte käppar i hjulet. Dagisbarn kan vara roliga och var det nu också men jag har en känsla av att jag inte riktigt är van vid det som dom kanske är immuna från. Mycket riktigt började jag känna av en lätt förkylning några dagar senare och jag har varit lite väl seg i kroppen och varken luftrör eller bihålor har känt att det är någon bra idé att ge sig ut och springa. Däremot har jag kunnat fira Baddaren vid två tillfällen. I onsdags var vi ute och åt kanonbra Libanesisk mat och i fredags hade vi firande med tema från Lappland. Det var gravad renfilé, älggryta och något gott med hjortron som avslutning. Mycket trevligt och gott. Den här veckan lär det enda firandet bli eventuella medaljer i OS och IVSM. Nej, jag ska själv inte tävla i någon av tävlingarna men det finns ju andra svenskar i den första och några superveteraner jag känner/tränar som ger sig in i hetluften i den andra. Det ska bli väldigt spännande att se hur det går.

Nu tror jag i alla fall att jag är redo för att springa igen och det kan behövas om jag ska komma in på Listan i år. Nu är den igång. Den är inte lång men den är igång. Noterbart är att alla tjejer i statistiken är under tre timmar. Bra där. Ett extra grattis till Karima som sprängde den gränsen för första gången. Bilden har jag snott från hennes blogg och jag misstänker att hon inte har något att invända mot det.

Karima

Ha det,

Mackan

