Etiketter

, ,

På radion tjatas det om hur svårt det är att komma igång igen. Hur gör man för att komma in i gängorna igen? Jag kan avslöja att man slutar aldrig. Nu är resten av världen plötsligt i synk med mig och det känns jätteskönt. Nu kan jag åka och utföra ärenden på dagtid utan att behöva köa för parkeringsplats eller stå en evighet i kön till posten. Äntligen vardag! Om någon nu bara kan bemöda sig om att tända lyset blir det ännu bättre men det lär väl komma. Slå bara inte av värmen, den gillar jag.

Vardag efter årsskifte brukar innebära att alla nyårslöften sätter igång och tränar. Något säger mig att de som läser i den här bloggen inte behöver påminnas om vikten av kontinuitet i det man gör. Det räcker liksom inte med ett ryck i januari och september. Det var i alla fall häftigt att se hur många det var som var ute och sprang i går. Jag tror inte jag kan påminna mig om att jag någonsin sett så många tölta omkring här i trakten under en januaridag. Mängden människor som var ute och sprang påminde mer om en skön sommarkväll. Själv sprang jag inte utan nöjde mig med en promenad. Gott så. Vissa dagar är vilan mitt vapen och det var välbehövligt. Två bra veckor i rad. Jag är inte uppe i de mängder jag vill än men innehållet är bra och kontinuiteten är bra. Nu ska jag bara se till att försöka hålla det så och navigera mig runt de hinder som kan tänkas komma på vägen. Det första hindret som ska hanteras är motståndet mot att springa en mil snabbdistans men det fixar jag nog. Det räcker med att påminna mig om att det gäller att ta chansen så länge barmarken är kvar.

Något som dyker upp framöver, barmark eller inte, är en ny löparklubb i norrort. Det är anrika Enebybergs IF som på sitt hundrade år som förening återupptar löpning på agendan och drar igång en sektion för just det. Allt är inte spikat men det första passet är redan på torsdag den här veckan. Samling vid starten av elljusspåret på Enebybronx IP 19.00. Jätteroligt med nya föreningar och dessutom i min omedelbara närhet. Det är mannen nedan som är drivande och är du intresserad av organiserad löpträning i de här trakterna kan jag förmedla den kontakten. Han ser för övrigt lite mer pålitlig ut till vardags.

Dinopunk

Ha det,

Mackan

